Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 11:39

خواص سیب ایرانی

خواص سیب ایرانی

منشاء هلو کشور چین می‌باشد و گفته می‌شود که از 2500 سال پیش در آنجا کشت می‌شده و به عنوان سمبل عمر و جاودانگی مورد احترام چینی‌ها بوده است. این میوه از طریق ایران به اروپا راه یافت و شاید به همین دلیل است که به آن prunus persica یعنی سیب ایرانی (به زبان ل


خواص هلو
هلو از نظر طب قدیم ایران سرد است و دارای خواص زیر می باشد:
به دلیل داشتن آب فراوان، برای رفع تشنگی و کم آبی بدن می توان از آن استفاده کرد.
هلو و برگه خیس شده آن، اثر ملین بسیار خوبی برای رفع یبوست دارد.
برای رفع بوی بد دهان هلو بخورید.
بهتر است هلو را با پوست بخورید ، چون پوست آن دارای ویتامین A است.
زود هضم است و به سرعت از معده و روده ها عبور می کند.
هلوی خام اشتها آور است.
هلو صفراآور است که برای این کار باید 185 گرم آب هلو را پس از صاف کردن با مقداری ترنجبین مخلوط کنید و بخورید.
ادرارآور و قلیایی کننده خون است، بنابراین برای افراد مبتلا به بیماری های کلیوی و روماتیسم مفید است.


مصرف هلو در مقابله با واریس
آنتوسیانین‌های موجود در هلو که به خانواده فلاوونوئیدها تعلق دارد از رگ‌های خونی محافظت کرده و بازگشت خون سیاهرگ‌ها را ساده‌تر می‌سازد. برای همین اگر از بروز رگه‌های آبی رنگ روی پاهایتان ناراحت هستید از این میوه تابستانی خوش‌طعم بهره‌مند شوید. باید بدانید که هلو نیز مانند بیشتر میوه‌ها و سبزیجات منبع خوب پتاسیم محسوب می‌شود که برای حفظ تعادل سدیم لازم است. برای همین اگر از احتباس آب رنج می‌برید (یعنی اینکه آب در بافت‌های بدنتان جمع می‌شود و احساس پف کردگی می‌کنید) لازم است میزان پتاسیم و سدیم بدنتان را تنظیم کنید. برای همین توصیه می‌کنیم هلوی بیشتری میل کنید.


مضرات و نکات مهم در مصرف هلو
می‌توانید روزانه تا ۳ عدد هلو میل کنید البته به شرطی که روده‌های خیلی حساسی نداشته باشید و با دقت این میوه را بجوید. کسانی که مشکلات گوارشی دارند، نباید هلو را با پوست مصرف کنند همچنین افراد مبتلا به دیابت باید از مصرف هلو پرهیز کنند. کسانی که زخم معده دارند و یا مبتلایان به ورم معده و یا روده باید با شکم خالی هلو بخورند. هلو میوه خوبی برای اشخاص مسن است مشروط بر اینکه با شکم خالی بخورند که زود هضم شود . برای جلوگیری از ایجاد نفخ باید هلو را حداقل نیم ساعت قبل از غذا خورد. به همین دلیل این افراد باید هلو را با عسل یا زنجبیل بخورند. هضم هلو برای بعضی از اشخاص دشوار است و نفخ ایجاد می کند برای این که ایجاد نفخ نکند، باید آن را حداقل نیم ساعت قبل از غذا خورد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟