Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 02:56

سالاد الویه سالم (2)

سالاد الویه سالم (2)

اگر کودکانتان خواهان طعم کالباس هستند، کمی موسیر که ادویه‌ای سالم و کاهنده کلسترول و سایر چربی‌ها است را اضافه کنید. سیر و موسیر خاصیت آنتی‌اکسیدانی داشته و ضد سرطان هم هستند.

 مرغ

باتوجه به وجود تخم‌مرغ در سالاد الویه، نیازی به اضافه کردن مرغ نیست، اما با اضافه کردن آن مطمئنا ارزش غذایی آن اضافه می‌شود. سینه مرغ آبپز که به سالادالویه اضافه می‌شود بهترین بخش مرغ است که به شیوه‌ای درست آماده شده است.

برای آبپز کردن مرغ ابتدا پوست و همه چربی‌های قابل رویت آن ‌را جداکنید. اگر مقداری سیر و فلفل به آب آن اضافه کنیم، تولید ترکیبات مضر آن به حداقل می‌رسد. اضافه کردن آبلیمو هم مفید بوده و جذب مواد مغذی آن‌ را هم افزایش می‌دهد.

سالم تزئین كنید

در برخی موارد برای خوشمزه کردن و یا تزئین سالاد الویه از کالباس استفاده می‌شود. همه ما می‌دانیم که این فرآورده‌های گوشتی از گوشت‌های بی‌کیفیت و حتی زایدات گوشتی تهیه می‌شوند و سرشار از طعم دهنده‌ها و نگهدارنده‌هایی مثل سدیم منوگلوتامات هستند که در سرطانزایی آنها جای تردیدی نمانده است.

اگر کودکانتان خواهان طعم کالباس هستند، کمی موسیر که ادویه‌ای سالم و کاهنده کلسترول و سایر چربی‌ها است را اضافه کنید. سیر و موسیر خاصیت آنتی‌اکسیدانی داشته و ضد سرطان هم هستند. برای بهبود ارزش غذایی و کم کردن کالری در واحد وزن سالاد الویه آن‌ را به همراه کاهو و گوجه فرنگی سرو کنید.

اگر سالاد الویه را به صورت ساندویچ مثلا برای جشن تولد سرو می‌کنید، در ساندویچ مذبور از کاهو و گوجه فرنگی گیلاسی استفاده کنید، زیرا گوجه فرنگی خرد شده آب انداخته و ساندویچ شما را بد شکل می‌کند. همچنین می‌توانید از فلفل دلمه‌ای خردشده و کرفس و براکلی برای تزئین استفاده کنید.

برای راحت‌تر شدن خوردن و هضم غذا می‌توانید آنها را ریز خرد کنید و یا بخاپز نمایید. برخی افراد طعم زنجفیل و آویشن را در سالاد الویه می‌پسندند حتما یک‌بار این دو ادویه مفید را امتحان کنید. به علاوه می‌توانید برای افزایش ارزش غذایی از زیتون استفاده کنید. به علاوه مصرف نان‌های سبوسدار را فراموش نکنید.

 

 

برای خواندن بخش اول -سالاد الویه سالم- اینجا کلیک کنید.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟