Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 20:50

عشّ‌البلبل

عشّ‌البلبل

shooroshirin1

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای تهیه خمیر

 

ماست 125میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه)

 

شیر 125میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه)

 

روغن مایع 125 میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه)

 

آرد به میزان لازم

 

بادام هندی به میزان لازم

 

مواد لازم برای تهیه شربت

 

شكر 250 گرم (1 پیمانه)

 

آب میلی‌لیتر

 

جوهر لیمویك‌هشتم قاشق چایخوری

آشپزباشی – اعظم گلزارمنش

 

ماست، شیر و روغن مایع را دركاسه مناسبی بریزید و مخلوط كنید. آن‌گاه آرد را كم‌كم بیفزائید تا خمیر لطیفی به دست آید. حالا روی خمیر را بپوشانید و به مدت 15 دقیقه، استراحت دهید.

سپس روی میز كار قدری آرد ذرت بپاشید و خمیر را با وردنه، تا حدامكان نازك كنید. اكنون خمیر را از دستگاه مخصوص رشته كن عبور دهید تا رشته‌های نازكی حاصل شود.

حال هر بار قدری از آن را دور انگشت بپیچید، انتهای آن را قدری بفشارید و در سینی شیرینی‌پزی، كنار هم بچینید. آن‌گاه قدری بادام‌‌هندی در مركز آنها بگذارید. رویشان روغن جامد آبكرده بریزید.

 اینك سینی را در فر گرم شده با دمای 175 درجه سانتیگراد بگذارید و به مدت تقریبی 15 دقیقه، یا تا زمانیكه شیرینی طلایی رنگ شود بپزید.

همینكه شیرینی خنك شد، شربت داغ را رویش بریزید و پس از یك ساعت شیرینی لانه بلبل را برای پذیرایی در ظرف مناسبی بچینید.

روش تهیه شربت: شكر، آب و جوهر لیمو را در ظرف مناسبی بریزید و روی اجاق با حرارت ملایم، بگذارید تا شكر آب شود. آن‌گاه شربت را 2 دقیقه بجوشانید و از روی اجاق بردارید.

یادآوری: می‌‌توانید برای تهیه این شیرینی از خمیر كدایف كه به صورت آماده در فروشگاه‌های لوازم قنادی عرضه می‌شود نیز بهره بگیرید و به این ترتیب آن را آماده كنید.

روش آماده سازی خمیر كدایف: خمیر را در كاسه مناسبی بریزید و كره آبكرده و سرد شده را به آن بیفزائید. آن‌گاه به كمك دو چنگال رشته‌های خمیر را از یكدیگر باز كنید تا كره در همه جای آن بطور یكنواخت پخش شود.

سپس هر بار قدری از این رشته‌ها را دور انگشت بپیچید و انتهای آن را با دست قدری بفشارید و در سینی شیرینی‌پزی، كنار هم بچینید و مطابق روش گفته شده، شیرینی لانه بلبل را آماده كنید و بپزید.

 

برچسب ها: آشپزیآشپزباشیاعظم گلزارمنشآشپزی عربیعشّ‌البلبلطرز تهیه عشّ‌البلبلمواد اولیه عشّ‌البلبلآموزش عشّ‌البلبلدستور عشّ‌البلبل تعداد بازديد: 1490 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است