Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 23:28

كیك‌های سیب زمینی

كیك‌های سیب زمینی

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

سیب زمینی 600 گرم

 

پنیر گودای رنده كرده 115 گرم

 

نمك 1/2 قاشق چایخوری

 

تخم مرغ همزده 1 عدد

 

گشنیز خرد كرده  یك دسته كوچك

 

آرد به میزان لازم

 

روغن سرخ كردنی به میزان لازم

 

سس گوجه‌فرنگی به میزان لازم

آشپزباشی

 

سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و در صورت درشت بودن، از وسط نصف كنید. آن‌ها را در قابلمه‌ای پر از آب سرد قرار دهید و روی اجاق بگذارید تا سیب زمینی‌ها بپزند و نرم شوند. آن‌گاه آب سیب زمینی را دور بریزید و آن را پوره كنید. سپس پوره را داخل كاسه‌ای بریزید، پنیر و نمك را بیفزائید و مخلوط كنید.

حالا تخم مرغ و گشنیز را نیز به آن اضافه نمائید و همه مواد را مخلوط كنید تا چسبندگی لازم را پیدا كند. اكنون به دست‌های خود آرد بزنید و خمیر را به ده قسمت مساوی تقسیم كنید. اینك هر تكه را به شكل توپ درآورید. حالا روی آن‌ها را با فشار دست كمی پهن كنید.

روغن را در تابه بزرگی بریزید و روی اجاق داغ كنید. سپس كیك‌های سیب زمینی را در آن سرخ نمائید. هرازگاهی كیك‌ها را زیر و رو كنید تا هر دو طرفشان سرخ شود. بعد رویشان نمك بپاشید و در ظرف مناسبی بچینید، و با باقیمانده گشنیز تزئین كنید و همراه با سُس گوجه‌فرنگی میل نمائید.

 

برچسب ها: كیك‌های سیب زمینیآموزش کیک سیب زمینیروش تهیه كیك‌های سیب زمینیمواد لازم كیك‌های سیب زمینی تعداد بازديد: 1075 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است