Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 22:50

تارت آلو سیاه

تارت آلو سیاه

shooroshirin1

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم خمیر تارت

 

آرد 250 گرم

 

كره سرد 120 گرم

 

پودر شكر 2 قاشق سوپخوری

 

زرده تخم‌مرغ 1 عدد

 

نمك 1 پنچ

 

آب سرد 3 تا 4 قاشق سوپخوری

 

مواد لازم برای تهیه كرم وانیلی

 

آرد ذرت 50 گرم

 

شكر 100 گرم

 

شیر 500 میلی‌لیتر

 

وانیلین یك‌چهارم قاشق چایخوری

 

مواد لازم برای تهیه كمپوت آلو سیاه

 

آلو سیاه 10 تا 8 عدد

 

شكر 100 گرم

 

آب 1 پیمانه

 

پودر ژلاتین 1 قاشق چایخوری

آشپزباشی

 

روش تهیه خمیر تارت: ابتدا در كاسه مناسبی آرد را الك نمائید، كره را به قطعات كوچك خرد كنید و همراه با پودر شكر، زرده تخم‌مرغ و نمك به آرد بیفزائید.

اكنون مواد را مخلوط كنید تا به صورت خرده‌نان  در آید. حالا آب سرد را كم‌كم بیفزائید و مخلوط نمائید تا خمیر نرم و لطیفی حاصل شود. خمیر را به مدت 30 دقیقه در یخچال بگذارید.

 سپس روی میز كار، قدری آرد بپاشید و خمیر را به ضخامت 3 تا 4 میلیمتر باز كنید. اینك خمیر را در قالب مخصوص قرار دهید. در سطح خمیر چندین سوراخ با چنگال ایجاد كنید. اكنون قالب حاوی خمیر را در یخچال به مدت

30 دقیقه بگذارید. سپس دستگاه مایكروویو را روی مایكرو40% و كانوكشن 200 درجه سانتیگراد تنظیم كنید و به مدت تقریبی 8 تا 10 دقیقه بپزید. حالا صبر كنید تا نان كاملاً خنك شود.

كرم وانیلی را روی نان تارت بمالید و آلوها را رویش قرار دهید آن‌گاه آب آلوی مخلوط كرده با ژلاتین را روی آلو بریزید. اكنون تارت را در یخچال قرار دهید. بهتر است 6 تا 8 ساعت در یخچال بماند. سپس آن را میل نمائید.

روش تهیه كرم وانیلی: آرد ذرت و شكر را در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط كنید. شیر را كم‌كم بیفزائید و مخلوط نمائید. ظرف حاوی مواد را در دستگاه مایكروویو قرار دهید و به مدت 5 تا 8 دقیقه، با قدرت 80 درصد بپزید.

 در هنگام پخت، چندین بار آن را هم بزنید تا كرم غلیظ شود. در نهایت، وانیلین را بیفزائید و كرم را كاملاً مخلوط نمائید.

روش تهیه كمپوت آلو سیاه: در ظرف مناسبی، آلو سیاه، شكر و آب را بریزید. آن‌گاه ظرف را درون دستگاه بگذارید. دكمه مایكروویو را با قدرت 80 درصد به مدت 8دقیقه روشن كنید.

 حالا ظرف حاوی كمپوت آلو را از دستگاه خارج نمائید و صبر كنید تا كمپوت، خنك شود. آلوها را در صافی بریزید. آن‌گاه پودر ژلاتین را روی 3 قاشق سوپخوری آب سرد بپاشید و به روش بن‌ماری آن را حل كنید.

بعد به آب آلو بیفزائید و هم بزنید تا مخلوط شود. حالا آلوها را با كارد از وسط دو قسمت كنید و هسته آن‌ها را جدا سازید.

 

برچسب ها: آموزش شیرینیآموزش تارتشیرینی پزیانواع تارتطرز تهیه تارتدستور تارتآشپزباشیتارت آلو سیاه تعداد بازديد: 2167 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این شیرینی چیست؟