Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 01:18

حلوای بادام‌زمینی

حلوای بادام‌زمینی

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم

آرد برنج...............200 گرم

کره................200 گرم

شیر..................2 پیمانه

شکر...................150 گرم

بادام‌زمینی خرد کرده و تفت داده شده

خلال پسته..................به اندازه لازم

روش‌تهیه

ماهیتابه را روی حرارت قرار داده، آرد برنج را اضافه کرده و اجازه دهید تا کمی بو داده شود. سپس آرد را الک کرده و کره را اضافه کنید و هم بزنید تا حدی که در رنگ آرد برنج تغییر زیادی بوجود نیاید و رنگ آن کمی مایل به کرم رنگ باشد. در این فاصله در ظرفی شیر و شکر را با هم مخلوط کرده و روی حرارت کم قرار دهید و با وسیله‌ای هم بزنید تا شکر در شیر حل شود. سپس محلول حاصله را از روی حرارت برداشته و بتدریج و کم‌کم به مایه‌ی فوق اضافه کنید و هم بزنید تا جذب همدیگر شوند و مایه‌ی مناسب و یک دستی به دست آید، سپس ماهیتابه را از روی حرارت بردارید.

ماهیتابه دیگری را روی حرارت کم قرار داده و به میزان لازم کره و اندکی روغن مایع را در تابه بریزید، اجازه دهید تا گرم شود، سپس بوسیله‌ی دو قاشق مقداری از حلوا را برداشته و پس از شکل دادن، در تابه‌ قرار دهید تا سرخ شود. سپس از تابه خارج کرده، در ظرف مورد نظر ریخته و با بادام‌زمینی و خلال پسته تزیین کرده و سرو نمایید.

برچسب ها: آموزش آشپزیحلواطرز تهیه حلواتزیین حلواحلوا بادام زمینیطرز تهیه حلوا بادام زمینی تعداد بازديد: 355 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟