Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 09:11

رولت شکلات

رولت شکلات

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم

تخم‌مرغ 5 عدد

شکر 125 گرم

آرد 100 گرم

آرد ذرت 25 گرم

بیکینگ‌پودر یک چهارم قاشق چایخوری

وانیل یک هشتم قاشق چایخوری

خامه 300 گرم

شکلات سیاه 300 گرم

آشپزباشی - افسانه ظروفی

ابتدا فر را با دمای 240 درجه سانتی‌گراد یا 475 درجه فارنهایت گرم کنید؛ سپس سینی شیرینی‌پزی به ابعاد تقریبی 55*35 سانتی‌متر را چرب کرده و با کاغذ روغنی بپوشانید.

زرده و سفیده تخم‌مرغ‌ها را از هم جدا کرده و زرده‌ها را با شکر و وانیل به وسیله همزن برقی خوب بزنید تا رنگ آن روشن و حجم آن دو برابر شود.

سفیده‌ها را جداگانه با هم‌زن بزنید تا کاملا فرم بگیرند؛ آن‌گاه زرده و سفیده زده شده را با یکدیگر به آرامی مخلوط کرده و مواد خشک را که شامل آرد، آرد ذرت و بیکینگ‌پودر می‌باشد، بعد از 2 بار الک کردن به مخلوط تخم‌مرغ بیفزایید و به طور یکنواخت به وسیله پالت روی سینی پهن کنید و به مدت زمان 8 تا 10 دقیقه یا تا زمانی که روی نان طلایی شود بپزید؛ سپس از فر درآورده و یک سینی روی نان برگردانید تا نان رولت خشک نشود.

اکنون بگذارید تا کاملا خنک شود،‌ در این زمان کاغذ را از نان جدا کرده با خامه شکلاتی سطح نان را بپوشانید و به صورت رول درآورید؛ آن‌گاه رولت را داخل کاغذ روغنی پیچیده و در یخچال بگذارید تا کاملا خودش را گرفته و آماده برای برش شود روی نان رولت را به دل‌خواه می‌توانید تزیین کنید.

روش تهیه خامه شکلاتی

خامه را روی حرارت بگذارید و زمانی که به حالت جوش درآمد، شکلات رنده شده را بیفزایید و از روی حرارت بردارید سپس بگذارید تا کاملا سرد و سفت شود.

برچسب ها: شیرینی پزیآشپزباشیرولت شکلاتیشور و شیرینرولت شکلاتخامه شکلاتیروش تهیه خامه شکلاتیروش تهیه رولت شکلات تعداد بازديد: 1109 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این رولت چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است