Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 15:23

کـــوکی کــاپ

کـــوکی کــاپ

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم براي حدود 24 عدد

آرد  375 گرم

شکر قهوه‌ای روشن  دوسوم پیمانه سرخالی

شکر  50 گرم

بیکینگ‌پودر  سه‌چهارم قاشق چایخوری

نمک  1 پینچ

کره آبکرده و خنک شده  180 گرم

تخم‌مرغ  2 عدد

اسانس وانیل    1 قاشق چایخوری

آشپزباشی - افسانه ظروفی

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید و قالب را با اسپری روغن (مخصوص قنادی) چرب نمائید.

آن‌گاه آرد، شکر قهوه‌ای، شکر، بیکینگ‌پودر و نمک را در کاسه مناسبی بریزید. حالا کره، تخم‌مرغ‌ها و وانیل را با هم مخلوط نمائید و با همزن برقی بزنید تا صاف و یکدست شود.

سپس این مخلوط را به مواد خشک اضافه کنید تا خمیر مناسبی حاصل شود. اکنون هر بار به اندازه 2 قاشق سوپخوری از خمیر فراهم کرده بردارید و به شکل توپ درآورید.

توپ‌های خمیر را در قالب‌های لیوانی شکل قرار دهید و قالب کوچکتر را رویش بگذارید و بفشارید تا جایی که خمیر تا لبة قالب بالا بیاید.

اینک قالب را در فر بگذارید و کوکی را به مدت تقریبی 17-19 دقیقه بپزید (لبه‌های کوکی می‌باید طلائی رنگ شود) .

آن‌گاه قالب را از فر درآورید و قالب‌های کوچکتر را از کوکی‌ها جدا کنید و همچنان که کوکی‌ها گرم هستند،‌ لبه آن‌ها را با چاقوی تیز، صاف و مرتب کنید.

سپس کوکی‌ کاپ‌ها را روی پنجرة سیمی قرار دهید تا کاملاً خنک شوند. حالا داخل کوکی کاپ‌ها را با کرم یا موس دلخواهتان پر کنید و روی کوکی‌ها را با خامة فرم گرفته، میوه و برگ‌ نعنا بیارائید.

یادآوری1: چنانچه بخواهید داخل کوکی‌کاپ‌ها را با نوشیدنی‌ و یا میوه‌‌های خرد کرده پر کنید، برای جلوگیری از خیس شدن کوکی‌ها، داخلشان را به کمک قلم‌مو، شکلات آبکرده بمالید و همینکه شکلات بست و سفت شد، می‌توانید برای پر کردن کوکی‌کاپ از انواع نوشیدنی و میوه نیز استفاده کنید.

یادآوری2:  می‌توانید قالب مـخصوص این کوکی را از فروشگاه‌های لوازم قنادی تهیه کنید.

برچسب ها: آشپزباشیافسانه ظروفیمواد لازم برای تهیه کوکیکوکی های خوشمزهانواع کوکی های خوشمزهکوکی کاپطرز تهیه کوکی کاپ تعداد بازديد: 1237 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است