Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 13:00

اسلایس لیمو و مرنگ

اسلایس لیمو و مرنگ

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

كره نرم 90 گرم

 

شكر ریز 2 قاشق سوپخوری

 

تخم مرغ 1 عدد

 

آرد  150 گرم

 

مارمالاد زردآلو 80 گرم

 

مواد لازم برای تهیه رویه لیموئی

 

تخم مرغ 2 عدد

 

زرده تخم مرغ 2 عدد

 

شكر 110 گرم

 

خامه  300 گرم

 

پوست لیموی رنده‌كرده 1 قاشق سوپخوری

 

آبلیمو  2 قاشق سوپخوری

 

مواد لازم مرنگ

 

سفیده تخم مرغ 3 عدد

 

شكر 165 گرم

آشپزباشی

 

فر (تاون) را با دمای 200 درجه سانتیگراد، گرم كنید و قالبی را به اندازه 20×30 سانتیمتر چرب نمائید و با كاغذ روغنی، به‌گونه‌ای بپوشانید كه كاغذ از دو طرف قالب حدود 5 سانتیمتر بلندتر باشد. آن‌گاه كره، شكر و تخم مرغ را در كاسه‌ای بریزید و با همزن برقی بزنید تا كمرنگ شود.

سپس آرد را در دو نوبت به آن بیفزائید تا خمیر مناسبی به دست آید. حالا خمیر را در قالب بریزید و بفشارید و با چنگال، چند جای آن را سوراخ كنید. اكنون خمیر را به مدت 15 دقیقه در فر بپزید. بعد صبر كنید تا خنك شود. آن‌گاه مارمالاد زردآلو را رویش بمالید. در این میان، رویه لیموئی را آماده كنید و آن را روی مارمالاد در قالب بریزید.

سپس دمای فر را به 160 درجه سانتیگراد‌ كاهش دهید و به مدت 35 دقیقه شیرینی را بپزید. اینك شیرینی را از فر بیرون آورید و صبر كنید تا قدری خنك شود. در این هنگام مرنگ را آماده سازید و آن را روی شیرینی بریزید و صاف كنید. اكنون دوباره قالب را در فر بگذارید و شیرینی را به مدت تقریبی 3 دقیقه با دمای200  درجه سانتیگراد، بپزید. همین كه شیرینی خنك شد، آن را به اندازه دلخواه‌تان ببرید و برای پذیرائی، در ظرف مناسب و زیبائی بچینید.

روش تهیه رویه لیموئی: همه مواد را در كاسه‌ای بریزید و با همزن دستی مخلوط كنید.

روش تهیه مرنگ: سفیده‌های تخم مرغ را در كاسه مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد. آن‌گاه به‌تدریج شكر را بیفزائید و هم زدن را پیوسته ادامه دهید تا مرنگ، صاف، یكدست و شفاف شود.

 

برچسب ها: شیرینی پزیآشپزباشیاسلایس لیمواسلایس لیمو و مرنگاسلایس مرنگآموزش اسلایسروش تهیه اسلایس لیمو تعداد بازديد: 1533 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است