Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 14:48

شیرینی برشی شكلات و فندق

شیرینی برشی شكلات و فندق

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

بیسكویت شكلاتی آسیاب‌كرده 250 گرم

 

كره آب‌كرده 60 گرم

 

تخم مرغ 4 عدد

 

شكر ریز 150 گرم

 

فندق آسیاب‌كرده 50 گرم

 

آرد 2 قاشق سوپخوری

 

پودر كاكائو  1 قاشق سوپخوری

 

مواد لازم رویه

 

كره نرم 125 گرم

 

شكر ریز 80 گرم

 

آب پرتقال 1 قاشق سوپخوری

 

شكلات سیاه آب‌كرده 200 گرم

آشپزباشی

 

فر (تاون) را با دمای 180 درجه سانتیگراد، گرم كنید و قالبی را به اندازه 20×30 سانتیمتر چرب نمائید و با كاغذ روغنی بپوشانید؛ به‌گونه‌ای كه از دو طرف قالب كاغذ حدود 5 سانتیمتر بلندتر باشد. آن‌گاه یك پیمانه از بیسكویت را با كره مخلوط كنید و در قالب بریزید و بفشارید. سپس آن را به مدت 10 دقیقه در یخچال نگه دارید.

حالا سفیده‌های تخم مرغ را در كاسه‌ای بریزید و با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و به تدریج شكر را به آن بیفزائید. اكنون فندق، باقیمانده بیسكویت و آرد را نیز به سفیده‌های زده‌شده اضافه كنید و مایه به‌دست آمده را در قالب، روی بیسكویت بریزید و صاف كنید. حالا قالب را به مدت 20 دقیقه در فر بگذارید و بعد صبر كنید تا شیرینی خنك شود.

در این هنگام، دمای فر را به 160 درجه سانتیگراد، كاهش دهید و مواد رویه را روی شیرینی پهن نمائید. سپس دوباره قالب را در فر بگذارید و به مدت 20 دقیقه دیگر، شیرینی را بپزید. اینك صبر كنید تا شیرینی در دمای محیط خنك شود. بعد آن را در یخچال قرار دهید تا كاملاً سفت شود. اكنون روی شیرینی پودر كاكائو بپاشید و آن را به اندازه دلخواه ببرید و برای پذیرائی، در ظرف زیبائی بچینید.

روش تهیه مواد رویه: كره، شكر، زرده‌های تخم مرغ و آب پرتقال را در كاسه مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا سبك و یكدست شود. آن‌گاه شكلات را بیفزائید و مخلوط كنید.

 

برچسب ها: شیرینی شکلاتیشیرینی پزیشیرینی برشیآشپزباشیشیرینی برشی شكلات و فندقشیرینی با فندقروش تهیه شیرینی شکلاتی تعداد بازديد: 1697 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است