Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 18:28

تارت‌ هلو شطرنجی

تارت‌ هلو شطرنجی

shooroshirin1

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

آرد 115 گرم

 

كره 45 گرم

 

ماست تازه 45 میلی‌لیتر (3 قاشق سوپخوری)

 

آب پرتقال تازه 30 میلی‌لیتر (2 قاشق سوپخوری)

 

مارمالاد هلو یا زردآلو 7 قاشق سوپخوری

 

شیر برای براق كردن روی خمیر 4 قاشق سوپخوری

 

مواد لازم میانی

 

هلوی رسیده 3 عدد یا كنسرو هلو 1 قوطی

 

ماست 30 میلی‌لیتر(2 قاشق سوپخوری)

 

پوست پرتقال یا لیمورنده‌كرده 1 عدد

 

بادام پوست‌كنده و خردكرده 3 قاشق سوپخوری

 

اسانس بادام یك‌چهارم قاشق چایخوری

 

مواد لازم سس

 

هلورسیده 1 عدد

 

آب پرتقال تازه 45 میلی‌لیتر (3 قاشق سوپخوری)

آشپزباشی – ليلا كردبچه

 

آرد را داخل كاسه‌ گودی بریزید و كره را نیز تكه‌تكه كنید و به آن بیفزائید و با دست، آرد و كره را مخلوط كنید. ماست و آب پرتقال را با هم مخلوط سازید و هم بزنید تا ماست صاف شود.

حالا این مایه را به آرد بیفزائید و هم بزنید و با نوك انگشت، به آرامی مواد را به صورت خمیر لطیفی در بیاورید. سپس نیمی از خمیر را نگه دارید و نیم دیگر را با وردنه باز كنید و با قالبی به قطر 5/7 سانتیمتر، قالب بزنید و داخل قالب‌های تارتلت قرار دهید و داخل هر تارت یك قاشق سوپخوری مارمالاد بریزید.

آن‌گاه پوست هلوها را بگیرید و از وسط نصف كنید و هسته‌ آن‌ها را در آورید. ماست، پوست پرتقال، بادام و اسانس بادام را با هم مخلوط سازید و داخل هر هلو را با این مایه پُر كنید و هلوها را داخل خمیر تارت پشت و رو قرار دهید، در این هنگام نصف دیگر خمیر را با وردنه به ضخامت3 میلیمتر باز كنید و نوارهائی به طول 7 سانتیمتر و عرض نیم‌سانتیمتر ببرید و به صورت شطرنجی روی تارت قرار دهید و روی خمیر را با شیر براق كنید.

 بعد در طبقه‌ وسط فر(تاون) كه از قبل با دمای 200 درجه‌ سانتیگراد گرم كرده‌اید به مدت 15 تا 18 دقیقه بپزید و با سس آن را میل نمائید.

روش تهیه‌ سس: پوست هلوها را بگیرید و آن را از وسط نصف كنید و هسته‌ آن‌ها را درآورید و هلو را خرد كنید و همراه با آب پرتقال داخل كاسه‌ دستگاه مخلوط‌كن بریزید و 2 تا 4 دقیقه هم بزنید تا پوره‌ای لطیف به دست آید.

 

برچسب ها: تارتآموزش تارتشیرینی پزیطرز تهیه تارتمواد اولیه تارتدستور تارتتارت میوه ایتارت‌ هلو شطرنجیليلا كردبچه تعداد بازديد: 1702 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این شیرینی چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است