Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 06:23

اکلر

اکلر

shooroshirin6

0 0

متوسط

16 نفر

مواد مورد نیاز

 کره 50 گرم

 

آب 200 میلی لیتر

 

آرد 120 گرم

 

تخم مرغ 3 عدد درشت

 

وانیلین یک هشتم قاشق چایخوری

 

مواد لازم برای تهیه کرم پاتیسیر:

 

زرده تخم مرغ  3 عدد

 

شکر 75 گرم

 

وانیلین یک هشتم قاشق چایخوری

 

آرد ذرت 35 گرم

 

شیر 300 میلی لیتر (یک و یک چهارم پیمانه)

آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

کره و آب را در ظرف مناسبی بریزید و آن را روی اجاق بگذارید تا کره آب شود. آن‌گاه آرد را بیفزائید و مخلوط کنید تا مواد خمیر شود و خمیر از ظرف جدا گردد. سپس صبر کنید تا خمیر فراهم کرده، اندکی خنک شود و بعد آن را در کاسه همزن برقی بریزید.

حالا تخم‌مرغ‌ها را یکی‌یکی و با فاصله، درون خمیر بریزید و خوب هم بزنید تا تخم‌مرغ جذب خمیر شود. اکنون وانیلین را افزوده و مایه فراهم کرده را در کیسه شیرینی‌پزی دارای ماسوره کنگره‌دار بریزید و نوار‌هائی از آن را با فاصله از یکدیگر، بر روی سینی دارای کاغذ روغنی بگذارید.

اینک سینی را در فر گرم کرده با دمای 200 درجه سانتیگراد بگذارید و پس از 15 دقیقه، دمای فر را به 180 درجه سانتیگراد کاهش دهید و یک ربع دیگر یا تا زمانیکه اکلر طلائی رنگ شود، در فر بپزید.

آن‌گاه اکلر را کنار بگذارید تا کاملا خنک شود. سپس کرم پاتیسیر را آماده کنید و داخل اکلر‌ها را با کرم پاتیسیر پر نمائید. حالا در صورت دلخواه، روی اکلر‌ها را با خامه و شکلات (مانند تصویر) بیارائید.

روش تهیه کرم پاتیسیر: زرده تخم‌مرغ‌ها را همراه با شکر و وانیلین، با همزن برقی بزنید تا کمرنگ و غلیظ شود.آن‌گاه آرد ذرت را بیفزائید و مخلوط کنید.

سپس شیر جوشانده و گرم را درون مایه تخم‌مرغی بریزید و پیوسته هم بزنید. حالا مایه به‌دست‌آمده را دوباره روی حرارت قرار دهید و پیوسته هم بزنید تا کرم غلیظ شود.

روی کرم را بپوشانید و همینکه خنک شد، مصرف کنید.  

 

برچسب ها: اکلرشیرینی خامه اینان خامه اینون خامه ایخمیر کلمی تعداد بازديد: 2742 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است