Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 20:34

شارلوت انبه

شارلوت انبه

shooroshirin3

0 0

متوسط

10 نفر

مواد مورد نیاز

نان رولت به میزان لازم

 

پنیر خامه‌ای  200 گرم

 

شكر  50 گرم

 

انبه پوره‌ كرده 1 عدد متوسط

 

ژلاتین 6 ورق

 

خامه فرم‌گرفته 200 گرم

 

وانیلین یا دارچین یك‌چهارم قاشق چایخوری

آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

نان رولت را به اندازه كف و دیواره قالب مورد نظر ببرید و قالب را با آن بپوشانید. آن‌گاه پنیر خامه‌ای و شكر را در كاسه مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. سپس انبه را به آن بیفزائید. حالا ورقه‌های ژلاتین را در آب سرد بخیسانید و به روش بن‌ماری حل كنید.

اكنون ژلاتین را همراه با خامه و وانیلین، به مایه فراهم كرده بیفزائید و مخلوط كنید. اینك آن را در قالب، روی نان رولت بریزید و در یخچال بگذارید تا شارلوت، كاملاً ببندد. حالا شارلوت را برای پذیرائی، در دیس زیبائی بچینید و رویش را با انبه و خامه فرم گرفته بیارائید.

یادآوری 1: برای تهیه رولت، شش عدد زرده‌تخم‌مرغ را با 100 گرم شكر و قدری وانیلین با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود. آن‌گاه سفیده‌های تخم‌مرغ را با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و كم‌كم 50 گرم شكر به آن بیفزائید.

سپس زرده‌ها و سفیده‌های تخم‌مرغ را به آرامی با هم مخلوط كنید و بعد 150 گرم آرد الك كرده را به مایه بیفزائید. حالا آن را در سینی 40×60 سانتیمتری پوشانده شده با كاغذ روغنی بریزید و صاف كنید و به مدت تقریبی 10 دقیقه در فر(تاون) گرم‌شده با دمای 220 درجه سانتیگراد، بپزید.

یادآوری 2: برای تهیه شارلوت، می‌توانید از انواع قالب‌های دسر و یا قالب مخصوص شارلوت، استفاده كنید.

 

برچسب ها: آموزش شیرینیشارلوتشیرینی پزیآشپزباشیافسانه ظروفیشارلوت انبهآموزش شارلوت انبهروش تهیه شارلوت انبه تعداد بازديد: 2434 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟