Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 22:32

بُكاج

بُكاج

shooroshirin1

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

خمیرهزار لا (میل فوی) 500گرم

 

روغن جامد آبكرده به میزان لازم

 

مواد لازم میانی

 

مغز گردو یا بادام هندی یا پسته 250گرم

 

پودر شكر 100 گرم

 

مواد لازم برای تهیه شربت

 

شكر 250 گرم

 

آب 125 میلی‌لیتر

 

جوهرلیمو یك‌هشتم قاشق چایخوری

آشپزباشی - اعظم گلزارمنش

 

خمیر را روی سطح آرد پاشیده، به ضخامت 4 میلیمتر باز كنید و مربع‌های 4 سانتیمتری از آن ببرید. آن‌گاه هربار به اندازه یك‌دوم قاشق‌چایخوری از مخلوط مواد میانی، وسط خمیر‌ها بگذارید و چهارگوشه آن را به طرف مركز جمع كنید و قدری بفشارید.

حالا خمیرهای فراهم كرده را در سینی چربكرده، كنار هم بچینید و رویشان قدری روغن بمالید. اكنون سینی را به مدت تقریبی 20 دقیقه در فر گرم شده با دمای 180‌درجه سانتیگراد، بگذارید و شیرینی را بپزید.

حال سینی را از فر درآورید و پس از 5 دقیقه، نیمی از شربت را رویش بریزید و آن را بپوشانید. پس از 8 ساعت باقیمانده شربت را روی شیرینی بریزید و دوباره روی آن را بپوشانید و یك شب در یخچال نگه‌دارید.

روش تهیه شربت: شكر، آب و جوهر لیمو را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم اجاق بگذارید تا شكر حل شود. آن‌گاه شربت را بجوشانید و پس از 2 دقیقه از روی حرارت بردارید.

یادآوری: می‌‌توانید خمیر هزارلا را از فروشگاههای لوازم قنادی تهیه كنید.

 

 

برچسب ها: آموزش شیرینیشیرینی پزیاعظم گلزارمنشبُكاجطرز تهیه بُكاجآموزش بُكاجمواد اولیه بُكاجانواع بُكاجدستور بُكاج تعداد بازديد: 1464 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این شیرینی چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است