Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 11:07

فریاند شكلات و پرتقال

فریاند شكلات و پرتقال

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

آرد 75 گرم

 

بیكینگ پودر یك‌دوم قاشق چایخوری

 

پودر شكر 180 گرم

 

پودر بادام 100 گرم

 

پوست پرتقال رنده‌كرده 1 قاشق چایخوری

 

پودر كاكائو 2 قاشق سوپخوری

 

آب‌جوش 4-5 قاشق سوپخوری

 

تخم‌مرغ همزده 3 عدد

 

كره آبكرده 100 گرم

 

پودر كاكائو برای تزئین به میزان لازم

 

پوست پرتقال رنده‌كرده برای تزئین به میزان لازم

آشپزباشی- مهدیس رحیمیان

 

آرد، بیكینگ‌ پودر و پودر شكر با هم مخلوط و الك كنید و در كاسه مناسبی بریزید. آن‌گاه پودر بادام و پوست پرتقال را بیفزائید. سپس در كاسه كوچكی، پودر كاكائو و آب‌جوش را با هم مخلوط كنید و بگذارید خنك شود. تخم‌مرغ‌ها را در ظرف مناسبی بریزید، مواد خشك، كره و كاكائوی حل كرده را بیفزائید و مخلوط كنید.

حالا دو سوم حجم قالب‌های چربكرده را از این مایه، پر كنید و به مدت تقریبی 5 دقیقه، در فر گرم شده با دمای 200 درجه سانتیگراد، قرار دهید. سپس دمای فر را به 180 درجه سانتیگراد، كاهش دهید و به مدت 15-20 دقیقه، كیك‌ها را بپزید.

كیك‌ها را 5 دقیقه در قالب نگه دارید و بعد از قالب در آورید و روی پنجره سیمی قرار دهید تا كاملاً خنك شوند. اینك فریاند را برای پذیرائی، در ظرف زیبائی بگذارید، روی ان‌ها را با پودر كاكائو و پوست پرتقال بیارائید.

یادآوری: فریاند – Friand- به كیك‌های كوچك فرانسوی گفته می‌شود كه معمولاً در قالب‌های بیضی شكل تهیه می‌شوند. نوع دیگر آن به فینانسیه معروف است كه در قالب‌هائی به شكل شمش درست می‌شوند.

 

برچسب ها: شیرینی پزیآشپزباشیمهدیس رحیمیانآموزش فریاند شكلات و پرتقالفریاند شکلاتفریاند با پرتقالروش تهیه فریاند تعداد بازديد: 2119 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است