Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 13:23

آلفاژور

آلفاژور

shooroshirin1

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

آرد 300 گرم

 

پودر شكر 20 گرم

 

كره سرد و خردكرده 180 گرم

 

آب 2-3 قاشق سوپخوری

 

شیرعسلی كارامل كرده و سرد شده 200 گرم

 

شكر دانه درشت برای روی شیرینی به میزان لازم

آشپزباشی – مهدیس رحیمیان

 

سینی شیرینی‌پزی را با كاغذ روغنی بپوشانید. فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم كنید. آرد و پودر شكر را در كاسه دستگاه غذاساز بریزید، كره را بیفزائید و دستگاه را روشن كنید تا مواد به شكل خرده نان درآید.

آن‌گاه آب را اضافه كنید تا خمیر مناسبی به دست آید. حال خمیر را در كیسه نایلونی بگذارید و به مدت 1 ساعت در یخچال قرار دهید تا سرد شود. اكنون خمیر را روی سطح آرد پاشیده به ضخامت تقریبی 6 میلیمتر، با وردنه باز كنید.

سپس با برشگر به قطر 4 سانتیمتر دایره‌هائی از خمیر ببرید و با فاصله در سینی بچینید و به مدت تقریبی 20- 25 دقیقه در فر بپزید. اینك شیرینی‌ها را روی پنجره سیمی بچینید تا كاملاً خنك شود و قبل از مصرف بین هر دو عدد از آنها قدری شیر عسلی كاراملی بمالید، شكر بپاشید و برای پذیرائی در دیس زیبا و مناسبی بچینید.

روش تهیه شیرعسلی كاراملی: قوطی شیر عسلی را به مدت 5 ساعت در آب جوش بجوشانید. سپس صبر كنید تا قوطی كاملاً خنك شود و یك شب در یخچال نگه دارید تا كاملاً سرد و سفت شود.

 

برچسب ها: آموزش شیرینیانواع شیرینیطرز تهیه شیرینیآلفاژورآموزش آلفاژورانواع آلفاژورطرز تهیه آلفاژور تعداد بازديد: 2341 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این شیرینی چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است