Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 21:46

برشتوك دو رنگ (بدون فر)

برشتوك دو رنگ (بدون فر)

shooroshirin5

0 0

آسان

مواد مورد نیاز

روغن جامد 200 گرم

 

آرد نخودچی 450 گرم

 

پودر شكر 375 گرم

 

گردوی آسیاب كرده 100 گرم

 

دارچین یك‌دوم قاشق چایخوری

 

هل كوبیده یك‌دوم قاشق چایخوری 

آشپزباشی- سعید بابارحیمی

 

روغن را در تابه‌ی مناسبی بریزید و روی اجاق بگذارید تا داغ شود. آن‌گاه آرد نخودچی را بیفزائید و تفت دهید تا بوی خوش آرد نخودچی بلند شود. سپس آن را كنار بگذارید تا كاملاً خنك شود.

حال پودر شكر، گردو و ادویه را به آن بیفزائید و مخلوط كنید تا به شكل خمیر در آید. اكنون روی سینی قدری دارچین بپاشید و خمیر برشتوك را به ضخامت یك سانتیمتر روی آن باز كنید.

سپس روی برشتوك را با شكلات سفید آبكرده بپوشانید و همینكه شكلات سفت شد، رویش شكلات سیاه آبكرده بمالید.

بگذارید شكلات سیاه نیز سفت شود. اكنون آن را به شكل لوزی ببرید و برای پذیرائی در ظرف زیبائی بچینید.

نكات خواندنی

گردو را به نام غذای مغز می‌شناسند و این فقط به خاطر شباهت آن به مغز نیست. بلكه به خاطر وجود امگا 3 فراوان آن می‌باشد. مصرف 4 عدد مغز گردو در روز موجب افزایش اسید چرب ضروری امگا 3 می‌گردد.

بنابراین گردو برای تقویت حافظه، فرایند تفكر و تمركز موثر است. همچنین اسیدهای چرب امگا 3 و اسید آلفالینولنیك موجود در گردو به سلامت استخوان‌ها كمك می‌كند و از پوكی استخوان جلوگیری می‌نماید.

اما زیاده‌روی در خوردن گردو موجب ورم لوزه و زخم شدن دهان می‌شود. باید توجه داشته باشید كه گردوی كهنه را استفاده نكنید. چرا كه با تغییر رنگ آن خواصش نیز تغییر می‌كند و طعمش تند می‌شود.

 

برچسب ها: آموزش شیرینیانواع شیرینیشیرینی پزیآموزش قنادیبرشتوك دو رنگآرد نخودچیشیرینی بدون فر تعداد بازديد: 9283 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این شیرینی چیست؟