Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 22:33

شیرینی گل گردوئی

شیرینی گل گردوئی

shooroshirin3

0 0

آسان

مواد مورد نیاز

كره 150 گرم

 

پودر شكر  70 گرم

 

وانیلین یك‌چهارم قاشق چایخوری

 

تخم‌مرغ 1 عدد

 

عسل 1 قاشق سوپخوری

 

آرد 300 گرم

 

مواد لازم میانی

 

گردوی آسیاب كرده 200 گرم

 

پودر شكر 80 گرم

 

كره‌ آبكرده 30 گرم

 

وانیلین یك‌چهارم قاشق چایخوری

 

گلاب 1 قاشق سوپخوری

 

تخم‌مرغ 1 عدد كوچك

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- مریم امیری

 

فر را با دمای 180 درجه‌ سانتیگراد گرم كنید و سینی شیرینی‌پزی را با كاغذ روغنی بپوشانید. كره، پودر شكر، وانیلین و تخم‌مرغ را در كاسه‌ مناسبی بریزید و یك دقیقه با همزن برقی بزنید. آن‌گاه عسل را بیفزائید و مخلوط كنید و آرد را كم‌كم اضافه كنید.

مایه را با قاشق فلزی هم بزنید تا خمیر مناسبی به دست آید. حالا خمیر را اندكی ورز دهید و در كیسه‌ نایلونی بگذارید و 1 ساعت در یخچال نگه دارید. سپس یك‌سوم از خمیر را روی سطح آرد پاشیده به ضخامت 3 میلیمتر باز كنید و با برشگر به قطر 4 سانتیمتر قالب بزنید و در سینی بچینید.

حالا قدری از مایه‌ میانی را وسط خمیرها بگذارید. باقیمانده‌ خمیر را نیز به ضخامت 3 میلیمتر باز كنید و با برشگر به شكل گل مارگریت 3 و 4 سانتیمتری قالب بزنید. اكنون این خمیرها را به شكل گل روی مایه‌ی میانی بگذارید و با ترافل‌های زیبا رویش را بیارائید.

آن‌گاه سینی را در فر به مدت تقریبی 15 - 20 دقیقه بگذارید و شیرینی را بپزید. شیرینی‌ها را روی پنجره‌ سیمی  خنك كنید و در ظرف زیبائی بچینید.

روش تهیه‌ مواد میانی: همه‌ مواد را با هم مخلوط كنید و نیم ساعت در یخچال نگه‌دارید.

یادآوری: چنانچه مایه‌ میانی به اندازه‌ كافی سفت نبود، قدری گردوی آسیاب كرده‌ به آن بیفزائید.

 

برچسب ها: شیرینی گل گردوئیروش تهيه شیرینی گل گردوئیمواد لازم شیرینی گل گردوئیگل گردوئيآموزش شیرینی گل گردوئیتهيه شیرینی گل گردوئیشيريني گردوئي تعداد بازديد: 1573 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين شيريني چيست؟