Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 17:43

چيـز كيــك با گردوی کرانچی

چيـز كيــك  با گردوی کرانچی

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم  برای ٢٤ عدد

بيسكوييت کامل گندم ٢٥٠ گرم

كره نرم شده ٩٠ گرم

پنير خامه‌ای ٢٥٠ گرم

وانيل شكری ١ قاشق چایخوری

پودر شكر ٥٥ گرم

خامه صبحانه ١٨٠ گرم

مواد لازم برای تهیه گردوی كرانچی:

شكر دانه ريز ٣٣٠ گرم

آب ١٢٥ میلی‌گرم (یک دوم پیمانه)

گلوكز ٢ قاشق چایخوری

كره ١٥ گرم

گردوی دو نیم کرده ١٢٠ گرم

آشپزباشی - محیا ربیعی

كف قالب های مینی مافين را با كاغذ روغنی بپوشانید و یا از کپسول‌های مخصوص مافين استفاده كنيد.

آن‌گاه بيسكوئيت‌ها را آسیاب کنید و کره نرم را به آن بيفزاييد و مخلوط سازید تا كره كاملا به خورد بيسكوئيت برود.

سپس این مخلوط را در قالب‌های مینی مافين بریزید و بفشارید. حالا قالب را  يك ساعت در يخچال قرار دهيد.

اکنون پنير خامه‌ای، وانيل و پودر شكر را با همزن برقی بزنید تا صاف و  يكدست شود و بعد خامه صبحانه را افزوده با ليسك مخلوط كنيد.

آن‌گاه این مایه را روی بیسکویت در قالب‌ها بریزید و ٢ ساعت در يخچال قرار دهيد تا ببندد و سفت شود. در این میان گردوهای کرانچی را فراهم کنید و بعد روی هر یک از چیزکیک‌ها را با این گردوها بیارائید.

روش تهیه گردوی کرانچی: شكر، آب و گلوكز را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر حل شود. آن‌گاه حرارت را بیشتر کنید تا شربت بجوشد و به دمای 112 درجهسانتیگراد برسد.

برای اطمینان می‌توانید قطره‌ای از شربت کارامل شده را در لیوان دارای آب سرد بریزید و چنانچه بتوانید آن را بین دو انگشت به شکل توپ درآورید، کارامل آماده است.

در این حالت شربت کارامل به رنگ قهوه‌ای روشن در می‌آید. حالا کره را به آن بیفزائید و کارامل را 5 دقیقه دیگر، روی حرارت ملایم نگه دارید.

سپس سینی شیرینی‌پزی را چرب کنید و کنار دستتان بگذارید. حالا گردوهای نیمه کرده را به کارامل بیفزائید و ظرف را بچرخانید تا گردوها به کارامل آغشته شوند و بعد آنها را با چنگال بردارید و بلافاصله روی سینی قرار دهید اکنون صبر کنید تا کارامل روی گردوها سفت شود و بعد آنها را مصرف نمائید.

برچسب ها: چیز کیکانواع چیز کیکآشپزباشیمحیا ربیعیدسر خوشمزهدسر جدیدچیز کیک با گردوی کرانچیچیز کیک با گردو تعداد بازديد: 1382 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟