Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 13:43

باواریای توت‌ فرنگی

باواریای توت‌ فرنگی

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم 8-10 نفر

توت‌فرنگی یا تمشک پوره کرده  600 گرم

شکر 100 گرم

آبلیموی تازه 2 قاشق سوپخوری

ژلاتین  6 ورق

کرم پاتیسیر  حدود یک و یک‌چهارم پیمانه

خامه قنادی همزده  250 گرم

انواع توت برای تزئین   به میزان لازم

آشپزباشی - افسانه ظروفی

قالب کمربندی را به قطر 20 سانتیمتر چرب کنید و کف و دیواره‌اش را با کاغذ روغنی بپوشانید. سپس کف خارجی قالب را با فویل بپوشانید تا کرم بیرون نریزید!

توت فرنگی، شکر و آب‌لیمو را در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط کنید. آن‌گاه ورق‌های ژلاتین را در آب سرد بخیسانید تا نرم شوند و بعد آب اضافیش را دور بریزید و ژلاتین را به روش بن‌ماری حل کنید.

سپس محلول ژلاتین را به پوره توت‌فرنگی بیفزائید و بعد کرم پاتیسیر را اضافه کنید. حالا خامه را درون این مخلوط بریزید و هم بزنید. اکنون با واریای توت فرنگی را در قالب بریزید و در یخچال قرار دهید تا کاملا ببندد.

بهتر است دسر یک شب در یخچال بماند. هنگام مصرف دسر را از قالب جدا کنید و رویش را با انواع توت بیارائید و برای پذیرائی در ظرف زیبا و مناسبی بگذارید.

یادآوری: برای تهیه کرم پاتیسیر، 300 میلی‌لیتر (یک و یک‌چهارم پیمانه) شیر را بجوشانید. سه عدد زرده تخم‌مرغ را همراه با 75 گرم شکر،‌35 گرم آرد و یک هشتم قاشق چایخوری وانیلین با همزن برقی بزنید تا کمرنگ و غلیظ‌ شود.

سپس شیر را به آن بیفزائید و همه مواد را به ظرف شیر منتقل کنید. حالا کرم را روی حرارت متوسط پیوسته هم بزنید تا بپزد و غلیظ شود. پس از خنک شدن آن را مصرف نمائید.

برچسب ها: آشپزباشیافسانه ظروفیدسر تابستانیدسر خوشمزهباواریاباواریای توت فرنگیدسرهای آساندسر با میوه های تابستانی تعداد بازديد: 2300 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟