Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 16:47

كيك توت‌فرنگي

كيك توت‌فرنگي

shooroshirin

0 0

متوسط

40 دقیقه

8 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم براي 8 نفر

تخم‌مرغ   ................4 عدد

شكر................. 100 گرم

آب جوش ................ 2 قاشق چايخوري

وانيلين    .............. يك‌چهارم قاشق چايخوري

آرد.............100 گرم

آب كمپوت آناناس   ................. به ميزان لازم

خامه فرم گرفته............... 600 گرم

كمپوت آناناس خردكرده.............. 200 گرم

توت‌فرنگي............... 250 گرم

ژله توت‌فرنگي............... 100 گرم

آب جوش...........  يك‌دوم پيمانه

آب سرد.................. يك‌دوم پيمانه

آشپزباشی –افسانه ظروفی :

روش‌تهیه

فر را با دماي 180 درجه سانتيگراد گرم كنيد و كف قالبي به قطر 22 سانتيمتر را با كاغذ روغني بپوشانيد. حالا كيك اسفنجي را به اين ترتيب آماده سازيد. زرده‌هاي تخم‌مرغ، شكر، آب جوش و وانيلين را با همزن برقي بزنيد تا كمرنگ و غليظ شود.

آن‌گاه سفيده‌هاي تخم‌مرغ را در كاسه‌ ديگري بريزيد و با همزن برقي بزنيد تا سفيد شود و فرم بگيرد. سپس زرده‌ها و سفيده‌هاي تخم‌مرغ را به آرامي با يكديگر مخلوط كنيد و آرد را در دو مرحله به مايه، بيفزائيد. حالا مايه را در قالب بريزيد و به مدت تقريبي 40 دقيقه، در فر بپزيد. اكنون صبر كنيد كيك كاملاً خنك شود و بهتر است آن را يك شب در قالب نگه داريد. اينك كيك را از ارتفاع به 3  قسمت ببريد و هر لايه را با آب آناناس مرطوب نمائيد. اكنون يكي از لايه‌هاي كيك را روي صفحه گردون كيك قرار دهيد و رويش خامه فرم گرفته بماليد، سپس قدري آناناس و توت‌فرنگي خرد كرده بپاشيد و لايه بعدي كيك را روي آن بگذاريد و به همين ترتيب قرار دادن لايه‌هاي كيك، خامه و ميوه را تكرار كنيد. حال با حلقه فلزي يا سه لايه كاغذ روغني ديواره‌‌اي براي كيك بسازيد و دورش بگذاريد. كيك را در يخچال قرار دهيد و ژله را آماده كنيد. ژله را در كاسه‌اي بريزيد، آب جوش را بيفزائيد و خوب هم بزنيد. كاسه را روي بخار آب جوش بگذاريد تا ذرات ژله كاملاً حل شود. آن‌گاه آب سرد را به آن بيفزائيد و كاسه را روي يخ قرار دهيد. اينك محلول ژله را پيوسته هم بزنيد تا به غلظت سفيده تخم‌مرغ برسد. سپس ژله را روي كيك بريزيد و 6 ساعت در يخچال نگه داريد تا ژله كاملاً ببندد. حالا كيك را براي پذيرائي در ديس زيبائي بگذاريد.

 

یادآوری

مي‌توانيد مطابق عكس از ورقه‌هاي تزئين دسر كه در فروشگاه‌هاي لوازم قنادي موجود است براي تزئين بهره‌ بگيريد.

 

خواص توت فرنگی

خواص توت فرنگی بیشتر برای سلامت و زیبایی پوست شناخته شده است این درحالی است که اکثر پزشکان متخصص مصرف توت فرنگی را برای پیشگیری و حتی کاهش بیماری های قلبی توصیه می کنند چراکه آنتی اکسیدان ها و پلی فنل ها در توت فرنگی باعث می شود که از سلامت قلب محافظت کند و می تواند از انواع مختلف سرطان جلوگیری کند و ویتامین C موجود در توت فرنگی به سلامت پوست و مو نیز کمک خواهد کرد ؛ فیبر موجود در آن باعث کاهش وزن و بهبود هضم خواهد شد.

برچسب ها: کیککیک توت فرنگیطرز تهیه کیک توت فرنگی تعداد بازديد: 538 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است