Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 22:26

نان کدوی سبز

نان کدوی سبز

مدیر شور و شیرین

0 0

آسان

1 نفر

مواد مورد نیاز

 كدوی سبز رنده كرده  450 گرم

نمك  1 قاشق چایخوری

پودر مایه خمیر  2 قاشق چایخوری

شكر 1 قاشق سوپخوری

آب ولرم 360 میلیلیتر

آرد 400 گرم

روغن زیتون به میزان لازم (جهت روی نان)

 

 

 

طرز تهیه نان کدوی سبز

كدو را با پوست رنده كنید و در آبكش بریزید و نمك را به آن بزنید و 30 دقیقه به همان حالت نگه دارید. سپس آن را با دست خوب بفشارید تا آب اضافیاش گرفته شود. آنگاه مایه خمیر، شكر و یكچهارم پیمانه از آب را در ظرف مناسبی بریزید و با هم مخلوط كنید و روی آن را بپوشانید و در جای گرمی قرار دهید تا مایه خمیر فعال شود.

اكنون كدو، مایه خمیر عمل آمده، باقیمانده‌ی آب و آرد را در كاسه‌ی مناسبی بریزید و مخلوط سازید تا خمیر شود. خمیر را روی سطحی آردپاشی شده ورز دهید تا بافتش صاف و یكدست شود. حالا كاسه‌ای را چرب كنید، خمیر را داخل آن بگذارید، روی آن را بپوشانید و حدود یك ساعت و نیم در محل گرمی نگه دارید تا حجمش دو برابر شود. پس از آن، خمیر را روی سطحی آردپاشی شده قرار دهید و به شكل بیضی درآورید. سپس در سینی چربكرده بگذارید، روی آن را بپوشانید و در محل گرمی نگه‌دارید تا حجم آن دوبرابر شود. حالا به وسیله‌ی قلم‌مو، روی خمیر را با روغن زیتون، چرب كنید و سینی را در فر (تاون) گرم شده با دمای 220 درجه‌ی سانتیگراد یا 425 درجه‌ی فارنهایت، به مدت تقریبی 40- 45 دقیقه قرار دهید تا نان بپزد و طلائی رنگ شود.

برچسب ها: طرز تهیه نان کدو سبزنان کدو سبزدستور پخت نان کدو سبزنان کدوطرز تهیه نان کدو تعداد بازديد: 1369 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟