Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 22:56

نان گندم با كنجد و جعفری

نان گندم با كنجد و جعفری

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

آرد گندم 225 گرم

 

نمك یك دوم قاشق چایخوری

 

زردچوبه2 قاشق چایخوری

 

كنجد 4 قاشق سوپخوری

 

جعفری خردكرده  4 قاشق سوپخوری

 

آب  به میزان لازم

آشپزباشی

 

آرد، نمك، زردچوبه، كنجد و جعفری را در كاسه مناسبی بریزید و با هم مخلوط كنید. آن‌گاه بتدریج آب را بیفزائید تا خمیر نرمی به دست آید. خمیر را 10 دقیقه ورز دهید و به مدت تقریبی 2 ساعت در ظرف درداری قرار دهید.

سپس خمیر را دوباره ورز دهید و به 6 قسمت مساوی تقسیم كنید و هر قسمت را به شكل توپ در آورید. حالا هر یك از توپ‌ها را در كف دست تخت كنید، روی سطحی آردپاشی شده بگذارید و با وردنه به قطر 10 تا 15 سانتیمتر باز كنید. اكنون تابه‌ای را با حرارت ملایم داغ كنید و خمیرها را در آن تابه بپزید وقتی حباب‌های ریزی روی نان ظاهر شد، آنها  را برگردانید تا طرف دیگر آنها نیز بپزد.

حالا نان‌ها را یكی‌یكی با انبر روی شعله مستقیم با حرارت ملایم نگه دارید. بعد قدری شعله را زیاد كنید تا نان پف كند و آماده شود. سپس آن را از روی شعله كنار بكشید و پس از آن‌كه سرد شد، استفاده نمائید.

یادآوری: تهیه این نان، نیاز به دقت دارد. زیرا اگر كوچك‌ترین سوراخی در خمیر ایجاد شود، نان پف نخواهد كرد.

 

برچسب ها: آموزش آشپزیروش تهیه نانآشپزباشینان گندم با كنجد و جعفرینان گندممواد لازم نان با کنجدنان با جعفرینان با گندم تعداد بازديد: 1163 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است