Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 17:32

مافین های انگلیسی

مافین های انگلیسی

shooroshirin5

0 0

متوسط

15 نفر

مواد مورد نیاز

پودر مایه‌خمیر 7 گرم (1 قاشق چایخوری)

 

شكر 1 قاشق سوپخوری

 

آرد 1 قاشق سوپخوری

 

آب ولرم 60 میلی‌لیتر (یك‌چهارم پیمانه)

 

نمك 1 قاشق چایخوری

 

آرد 650 گرم

 

شیر 330 میلی‌لیتر (یك و یك‌سوم پیمانه)

 

تخم‌مرغ 1 عدد

 

كره‌ی نرم 40 گرم

آشپزباشی- لیلا آیانی‌صفت

 

مایه‌خمیر، شكر، یک قاشق سوپخوری آرد و آب را در كاسه‌‌ای بریزید و با هم مخلوط كنید، روی آن را بپوشانید و در جای گرمی، به مدت تقریبی 10 دقیقه قرار دهید تا مایه‌خمیر فعال شود.

آن‌گاه، آرد و نمك را در كاسه‌‌ی دیگری بریزید، وسط مواد را گود كنید و شیر، تخم‌مرغ، كره و مایه‌خمیر عمل‌آمده را اضافه كنید. سپس مواد را كاملاً با هم مخلوط سازید تا خمیری به دست آید.

حالا خمیر را خیلی خوب ورز دهید تا كاملاً صاف و یكدست شود. بعد آن را در كاسه‌ی چربكرده‌ای بگذارید و رویش را بپوشانید و به مدت 1/5 ساعت كنار بگذارید تا حجم خمیر دو برابر شود.

اكنون خمیر را به ضخامت 1 سانتیمتر بازكنید و با برشگر گرد، به قطر 8 سانتیمتر قالب بزنید و تكه‌های خمیر را با فاصله در سینی چربكرده قرار دهید.

روی خمیرها را بپوشانید و 10-15 دقیقه صبركنید تا دوباره خمیر حجیم شود. حالا سینی را در فر (تاون) گرم‌شده با دمای 210 درجه‌ی سانتیگراد، به مدت 15 دقیقه قراردهید تا نان‌ها بپزند و طلائی‌رنگ شوند.

 

برچسب ها: آموزش نانآموزش مافینانواع مافیندستور نانآشپزباشیمافین انگلیسینان انگلیسی تعداد بازديد: 3239 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این نان چیست؟