Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 09:05

میوه‌های انرژی زا

میوه‌های انرژی زا

بخش عمده (60 الی 70 درصد) بافت‌های بدن ما از آب تشکیل شده است. به همین دلیل هم آب نقش مهمی در سلامت بدن دارد و فعالیت‌های اندام‌های گوناگون به وجود آن بستگی دارد. کمبود آب موجب کاهش تمرکز و احساس خستگی می‌شود. از آنجا که بدن ما توانایی ذخیره آب را ندارد و

 

موز

خوردن موز موجب افزایش سریع انرژی می‌شود. موز دارای مقادیر زیادی کربوهیدرات است. موز همچنین منبعی غنی از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است.موز ترکیبی است از گلوکز طبیعی، فیبر خوراکی و سایر مواد مغذی ضروری برای بدن. به همین دلیل هم یکی از ساده و ارزان‌ترین راه‌های افزایش انرژی در یک روز پرکار، مصرف موز است.


انگور

دانه‌های انگور دارای مقدار زیادی گلوکز هستند. هرگاه احساس کسلی و بی‌حالی کردید، کافیست به اندازه یک لیوان دانه‌های انگور یا آب آن را مصرف کنید. خواهید دید که خیلی زود انرژی‌تان افزایش خواهد یافت و حالتان بهتر خواهد شد. اما مهم‌تر از گلوکز آبی است که در انگور وجود دارد. به همین دلیل، انگور یکی از بهترین میوه‌های انرژی زا محسوب می‌شود.


سیب

به گزارش محققان دانشگاه کینگ، تاثیر سیب در از بین بردن خواب آلودگی صبح زود بیشتر از قهوه است. سیب خام که ترکیبی از کربوهیدرات فیبر و گلوکز است، به آرامی هضم و توسط بدن جذب شده و به همین دلیل انرژی موجود در آن به تدریج وارد بدن می‌شود.


خرما

تقریبا همه ما علم کافی به انرژی‌زا بودن خرما داریم یا آن را مستقیما تجربه کرده ایم. حدود 30 درصد از بافت خرما را گلوکز تشکیل می‌دهد. به همین دلیل هم خرما تا به امروز یکی از مهم‌ترین منابع گلوکوز شناخته شده است. خرما نه تنها انرژی بدنتان را خیلی سریع بازیابی می‌کند، بلکه حاوی مقادیر قابل توجهی آنتی اکسیدان نیز هست که به دلیل همین ویژگی، خوردن آن به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.


زردآلو

زرد آلو علاوه بر طعم فوق العاده، دارای قند طبیعی است. همین قند به افزایش انرژی بدن کمک می‌کند. همچنین میل شما را به مصرف سایر میان وعده‌های مضر و سرشار از چربی‌های ترانس، نظیر انواع کیک و بیسکوئیت، کاهش می‌دهد.


پرتقال

پرتقال و سایر انواع مرکبات از جمله نارنگی و لیمو شیرین موجب افزایش آدرنالین در بدن می‌شوند. پرتقال نسبت به سایر انواع مرکبات آب، فیبر، کربوهیدرات و ویتامین‌های بیشتری دارد. به همین دلیل انرژی بدن را سریع تر افزایش می‌دهد. از سوی دیگر، ثابت شده است که مصرف مرکبات در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است. قوی بودن سیستم ایمنی بدن نیز به خودی خود در بالا ماندن انرژی موثر است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟