Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 13:54

سیب، میوه‌ی ضد چین و چروك! | سیب و پوست

سیب، میوه‌ی ضد چین و چروك!  | سیب و پوست

سیب، میوه‌ی ضد چین و چروك!  | سیب و پوست

 

عوامل زیادی در بروز چین و چروكهای پوست دخیل هستند؛ از جمله: سن، ژنتیك، نور خورشید، سیگار و رژیم غذایی. وجود هر چین و چروكی در پوست نشاندهندهی آسیب وارده به آن است. اگرچه نمیتوانیم به طور كامل عوامل آسیب زننده به پوست را متوقف كنیم، اما میتوانیم میزان آنها را كاهش دهیم. البته این بدان معنا نیست كه شما بدون هیچ چروكی به سن 80 سالگی برسید! بلكه میتوان با كاهش چین و چروكهای پوست از طریق مواد غذایی مناسب، در سنین پیری چین و چروك كمتری داشت و جوانتر به نظر رسید.

انواع سیب (زرد، قرمز، ترش و...)

یك ضربالمثل انگلیسی میگوید: «خوردن روزی یك سیب، شما را از دكتر بینیاز میكند». حال به این ضربالمثل باید اضافه كرد كه خوردن سیب میتواند پوست ما را از چین و چروك نیز حفظ كند. سیب میوهای مقوی، مغذی، خوشمزه و در ضمن ضدچین و چروك است. فلاونوئیدها تركیباتی هستند كه به عنوان رنگدانه عمل میكنند و رنگهای متنوع سیب (زرد، قرمز، سبز و ...) به علت وجود این ماده است. این تركیبات یكی از آنتیاكسیدانهای بسیار قوی میباشند كه در سیب وجود دارند و میتوانند حتی سبب پیشگیری از بروز بیماریهای قلبی شوند.

نوعی فلاونوئید در پوست سیب، مركبات و پیاز وجود دارد كه بسیار قوی بوده و میتواند با رادیكالهای آزاد موجود در بدن كه به سلولها، به ویژه سلولهای پوست آسیب میزنند، مبارزه كند. این تركیبات از آسیبهای وارد به پوست (چین و چروك) جلوگیری كرده و از ایجاد چین و چروك پیشگیری میكنند.

پوست سیب مناسب برای پوست!

پوست انواع سیبها میتواند از پوست شما در برابر اشعههای مضر نور خورشید محافظت نماید. طی تحقیقات صورت گرفته فنول موجود در پوست سیب، پوست را از اشعههای ماوراءبنفش نور خورشید به میزان زیادی مصون نگه میدارد. تركیبات موجود در پوست سیب همان اثر حفاظتی كرم ضدآفتاب را بر روی پوست دارند و بنابراین میتوانند از بروز چین و چروك در پوست جلوگیری كنند. وقتی كه به مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار میگیرید، در پوست شما رادیكالهای آزاد كه منجر به چین و چروك میشوند، به وجود میآیند. پس اگر قصد دارید مدتی طولانی زیر نور آفتاب قرار گیرید چند عدد سیب همراه خود داشته باشید تا آنها را بخورید!

البته به یاد داشته باشید كه میوه سیب در صورت تازه بودن میتواند در جلوگیری از ایجاد چین و چروك موثر باشد، اما اگر بیش از
90 الی 100 روز در انبار بماند، تركیبات فنولیك آن كاهش یافته و در نتیجه قابلیت و خواص خود را تا حد زیادی از دست می
دهد. بنابراین بهتر است سیب را در یخچال نگهداری كرده و تا زمانی كه تازه است آن را میل كنید.

خداحافظ چین و چروك!

این میوه خوشمزه و پرخاصیت را میتوان به روشهای مختلف استفاده كرد؛ به صورت خام و یا به شكل آبمیوه و یا به صورت پخته. لازم به ذكر است كه مصرف سیب به همان صورت خام خواص بیشتری دارد؛ زیرا تركیبات ضدچین و چروك آن حفظ میشوند و در صورت هر نوع تغییر و فرایندی كه شكل اولیهی آن را تغییر دهد (آب میوه، مربا، كمپوت و...) از خاصیت آن كاسته میگردد. آب میوهی سیب نسبت به خود سیب فقط 10 درصد از آنتیاكسیدانهای موجود در سیب را داراست. اگر به شما پیشنهاد آب میوه داده شد، آب سیب را انتخاب كنید.

برای بهره‌مندی هر چه بیشتر از خواص سیب، به خصوص خاصیت ضد چین و چروك آن، تا جایی كه می‌توانید آن را به شكل خام و تازه و همراه با پوست میل كنید؛ البته به شرطی كه آن را كاملا با آب و یا شوینده میوه و سبزیجات به خوبی بشویید تا هر نوع آلودگی از نظر بقایای مواد شیمیایی و سموم آفت‌كش‌ها در آن از بین برود.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟