Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 07:01

دانستنی‌هایی درباره فریز کردن انار

دانستنی‌هایی درباره فریز کردن انار

برای اینکه در تمام فصول بتوانید از خواص دانه‌های انار و از طعم آن‌ها در غذاها لذت ببرید می‌توانید آن‌ها را در فریزر نگهداری کنید.برای نگهداری طولانی‌مدت انار و می‌توانید گل انار و یا دانه‌های انار را جدا کنید و آن‌ها را فریز کنید.

برای اینکه در تمام فصول بتوانید از خواص دانه‌های انار و از طعم آن‌ها در غذاها لذت ببرید می‌توانید آن‌ها را در فریزر نگهداری کنید.برای نگهداری طولانی‌مدت انار و می‌توانید گل انار و یا دانه‌های انار را جدا کنید و آن‌ها را فریز کنید.پس از 6 ماه فریز کردن گوشت‌های دانه‌های انار خشک می‌شوند. پس سعی کنید قبل از 6 ماه آن‌ها را مصرف کنید.

روش اول برای نگهداری 

ابتدا انارهای سالم با دانه‌های سالم را انتخاب کنید. گل‌های آن را جدا کنید. اگر دانه‌ای له‌شده، نرم شده و یا قهوه‌ای‌رنگ وجود دارد آن را خارج کنید. سپس داخل سینی کاغذ روغنی قرار بدهید و دانه‌های انار را روی آن بچینید دانه‌ها نباید به هم چسبیده باشند.  آن را داخل فریزر قرار بدهید. پس از 1-2 ساعت آن‌ها را خارج کنید و سریع در ظرف‌های مخصوص فریزر قرار بدهید و در آن را کامل ببندید و داخل فریزر قرار بدهید.  اگر ظرف‌های مخصوص فریزر ندارید می‌توانید آن‌ها را داخل کیسه‌های زیپ‌دار قرار بدهید و هوای آن را خارج کنید. دانه‌های انار را زیاد روی‌هم نریزید. زیرا هنگام استفاده‌ی آن به مشکل برمی‌خورید.

 

روش دیگر برای نگه‌داشتن دانه‌های انار

راه‌حلی دیگر برای نگهداری اناردانه شده این است که دانه‌های انار را در بطری شیشه‌ای  بریزید اصلاً خشک نمی‌شوند و می‌توانید مدتی آن‌ها را نگه‌دارید. بدون اینکه دانه‌های آن خشک شوند.  برای فریزر کردن بطری‌های آب‌معدنی گزینه‌های مناسبی هستند. اما همان‌طور که می‌دانید قرار دادن این بطری‌ها در فریزر سرطان‌زا هستند. بنابراین از بطری‌های مخصوص فریزر استفاده کنید. از این دانه‌های انار می‌توانید در طول سال برای پخت غذا، تهیه‌ی اسموتی و آب انار و ... استفاده کنید.  حتی می‌توانید انار را به‌صورت درسته فریزر کنید باید از سالم بودن انار اطمینان داشته باشید؛ پس بهتر است به‌صورت دانه شده نگهداری کنید.

 

 نحوه‌ی استفاده از دانه‌های انار فریز شده

برای استفاده از انارهای فریز شده می‌توانید آن‌ها را حدود 1-2 ساعت قبل از مصرف از فریزر خارج کنید تا یخ آن‌ها ذوب شود. و از آن استفاده کنید. اگر عجله دارید می‌توانید آن‌ها را داخل آب ولرم نه گرم، قرار بدهید تا یخ آن‌ها ذوب شود.  برای استفاده‌ی انار داخل غذا و یا اسموتی لازم به ذوب شدن یخ نیست. می‌توانید از آن به‌صورت منجمد استفاده کنید.

نظر شما درباره این مقاله چیست؟