Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 08:34

5دلیل خوب برای مصرف پیاز

5دلیل خوب برای مصرف پیاز

همانطور که همه می‌دانند پیاز برای سلامت عمومی بدن مفید می‌باشد. پیاز چندین لایه دارد و هر قسمت آن فواید خاص خودش را دارد. همانطور که همه می‌دانند پیاز برای سلامت عمومی بدن مفید می‌باشد. پیاز چندین لایه دارد و هر قسمت آن فواید خاص خودش را دارد.

همانطور که همه می‌دانند پیاز برای سلامت عمومی بدن مفید می‌باشد. پیاز چندین لایه دارد و هر قسمت آن فواید خاص خودش را دارد. همانطور که همه می‌دانند پیاز برای سلامت عمومی بدن مفید می‌باشد. پیاز چندین لایه دارد و هر قسمت آن فواید خاص خودش را دارد. همانطور که همه می‌دانند پیاز برای سلامت عمومی بدن مفید می‌باشد. پیاز چندین لایه دارد و هر قسمت آن فواید خاص خودش را دارد. لایه اول پیاز حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی می‌باشد. لایه دوم آن سرشار از ویتامین C، پتاسیم، فسفر، منگنز، مس و فیبرهای رژیمی می‌باشد. لایه سوم نیز حاوی ترکیبات سولفوری می‌باشد که توانایی پیشگیری از پارکینسون، تنظیم قند خون، پیشگیری از بیماری‌های قلبی-عروقی و حتی سرطان‌ها را دارد.

مبارزه با التهاب

علت اصلى براى اكثر بیماری‌ها التهاب است و فاکتورهای غذايى و محيطى بسيارى مثل غلات تصفیه شده، شیرین کننده‌های مصنوعی، چربی‌های ترانس، شکر، غذاهای فراوری شده و آلودگی هوا وجود دارند كه باعث آن می‌شوند. محققان بسيارى از سرتاسر جهان ادعا كردند كه پياز داراى phytochemical فیتوکمیکال هايى است كه با التهاب مبارزه می‌کند. همچنين پياز در درمان آرتريت، آسم، و ساير بیماری‌های تنفسى بسيار مفید است.

كاهش تب

براى كاهش تب، تنها چيزى كه بايد انجام دهيد اين است كه نصف پياز را در هر يك از جوراب‌هایتان در طول شب قرار دهيد و نيز می‌توانید پياز را به سوپ اضافه كرده و بخوريد.

سم زدايى

بنابر مطالعه انجام شده در ژورنال پزشكى گوارش و كبد، مصرف پياز و زردچوبه باهم واكنش شيميايى انرژى زايى را در بدن ايجاد می‌کنند كه باعث مرگ سلول‌های پيش سرطانى می‌شوند.

در اين مطالعه از 5 بیمار مبتلا در 4 نفرشان پس از طى سه ماه، تعداد سلول‌های تومورى كاهش پيدا كردند و البته يك عارضه جانبى نيز دارد كه باعث اسهال خفيفى خواهد شد.

سلامت قلب

همانطور كه ميدانيد رنگ قرمز پیازها به علت وجود رنگدانه خاصى به نام آنتو سيانين است. علاوه بر اين داراى خاصيت آنتى اكسيدانى قوی است كه توانايى كاهش LDL کلسترول خون را دارد. در نتيجه موجب كاهش بیماری‌های قلبى عروقى می‌شود. همچنین به علت وجود ترکیبات سولفوری، ريسك سكته و حملات قلبی كاهش می‌یابند و اين كار را از طريق جلوگيرى از ايجاد لخته توسط پلاک‌های خونی انجام می‌دهد.

سوختگى پوست

پياز می‌تواند باعث تسكين درد و التهاب و جلوگيرى از تشكيل تاول در پوست شما شود. تمام كارى كه شما بايد انجام دهيد اين است كه يك پياز تازه بريده شده را بر روى پوست تازه ملتهب خود قرار دهيد و منتظر التيام سريع آن باشيد.

نظر شما درباره این مقاله چیست؟