Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 15:08

فـوت و فـن مقوی‌کردن سوپ

فـوت و فـن مقوی‌کردن سوپ

سوپی که در آن سس سفید باشد، پر اشتهاترین افراد را هم سیر می‌کند. سس سفید ترکیبی است از چربی و آرد که ابتدا با هم پخته می‌شوند و سپس شیر به آن‌ها اضافه می‌شود.

 ترکیبات سوپی که قرار است وظیفة یک وعده غذای کامل را انجام دهد بسیار مهم است. این سوپ باید به اندازة کافی مقوی و سیر کننده باشد تا بتواند بر ضعف گرسنگی شما غلبه کند. به چند روش سریع و آسان برای مقوی کردن سوپ‌ها توجه کنید:

 

غلیظ کردن سوپ با سس سفید

سوپی که در آن سس سفید باشد، پر اشتهاترین افراد را هم سیر می‌کند. سس سفید ترکیبی است از چربی و آرد که ابتدا با هم پخته می‌شوند و سپس شیر به آن‌ها اضافه می‌شود. این چربی بنا به میل شما می‌تواند کره، مارگارین و یا حتی روغن بیکن باشد. من خودم کره را به علت طعم شیرین و خامه‌ای آن ترجیح می‌دهم. با تغییر مقدار چربی، آرد و شیر می‌توانید غلظت سس را کم و زیاد کنید.

در تهیه یک سوپ داغ و خامه‌ای حتماً از سس سفید استفاده کنید. با ریختن سس سفید در سوپ آن را به غذایی کامل تبدیل کنید. ابتدا سس را درست کنید و با مایع اصلی سوپ، سبزیجات، نشاسته و پروتئین آرام بپزید.

 

و برای یک سس سفید خوش مزه به مراحل زیر توجه کنید:

یک قاشق غذاخوری کره را در یک قابلمه آب کنید.

2- 5/1 قاشق چای‌خوری آرد به آن اضافه کنید و درحالی‌که مرتب به هم می‌زنید، مخلوط را روی حرارت بپزید تا خمیری شود.

یک فنجان شیر داغ را آرام‌آرام به مخلوط اضافه کنید و مرتب به هم بزنید. شیر داغ راحت‌تر مخلوط می‌شود. می‌توانید از شیر سرد هم استفاده کنید.

اگر خواستید تغییراتی در غلظت سس سفید ایجاد کنید:

برای سس سفید رقیق، کره و آرد را به‌اندازة یک قاشق غذاخوری از هر کدام با یک فنجان شیر مخلوط کنید. برای سس سفید غليظ، کره و آرد را به‌اندازه ۲ قاشق غذاخوری از هر کدام با یک فنجان شیر مخلوط کنید. همان‌طور که غلظت سس سفید را تغییر می‌دهید، در مزة آن‌هم تغییراتی ایجاد کنید: بعد از تفت دادن و درآوردن سبزیجات از قابلمه، کمی روغن در آن بریزید و سس سفید را درست کنید. سس طعم و بوی سبزیجات را می‌گیرد. می‌توانید برای سوزاننده کردن طعم سس از پنیرهای سوئیسی و یا سوئدی استفاده کنید. مجبور نیستید فقط شیر به کار ببرید. به‌جای آن خامه و یا مخلوط شیر - خامه به نسبت مساوی بریزید. یا می‌توانید فقط از آب گوشت استفاده کنید.

نظر شما درباره این مقاله چیست؟