Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 08:53

ترفندهای جدا کردن پوست تخم مرغ آب پز

ترفندهای جدا کردن پوست تخم مرغ آب پز

هر کدام از ما از انجام دادن بعضی از کار‌ها مثل خرد کردن پیاز، پوست کندن سیر و ... عاجزیم. به طوری که شاید بخواهیم از انجام دادن‌شان فراری باشیم. برای من جدا کردن پوست تخم مرغ آب پز، یکی از سخت ترین کارهاست

هر کدام از ما از انجام دادن بعضی از کار‌ها مثل خرد کردن پیاز، پوست کندن سیر و ... عاجزیم. به طوری که شاید بخواهیم از انجام دادن‌شان فراری باشیم. برای من جدا کردن پوست تخم مرغ آب پز، یکی از سخت ترین کارهاست که همیشه از آن فراری بودم یا با نفرت انجام دادم. هیچ وقت نتوانستم پوست یک تخم مرغ پخته شده را بدون آن که صد‌ها قسمت شود، جدا کنم. اما با یاد گرفتن ترفندی سریع و آسان یاد گرفتم پوست تخم مرغ آب پز را به راحتی جدا کنم. برای یاد گرفتن این ترفند ساده و باورنکردنی با ما همراه باشید!

 

بعضی روش ها ریختن سرکه یا کمی نوشابه را برای پختن تخم مرغ پیشنهاد می کنند. اما به عقیده من این روش ها همیشه جوابگو نیستند. برای پختن تخم مرغ ابتدا یک قابلمه بردارید. تخم مرغ ها را به یک سبد فلزی انتقال دهید. سبد را داخل قابلمه قرار دهید و روی شعله ملایم قرار دهید. وقتی تخم مرغ ها شروع به جوشیدن کردند، بعد از 14 دقیقه جوش خوردن، تخم مرغ‌ها را به ظرفی پر از آب و یخ انتقال دهید تا فرآیند پخت و پز متوقف شود. سپس با یکی از روش های زیر تخم مرغ را پوست بکنید.

 

روش اول جدا کردن پوست تخم مرغ آب پز

تخم مرغ ها را از آب یخ خارج کرده و روی یک میز یا سطح سخت با دست عقب و جلو کنید تا تمام سطح پوست تخم مرغ ترک بخورد. سپس از قسمت های بزرگتر شروع به لایه برداری کنید. می توانید این کار را زیر شیر آب سرد نیز انجام دهید.

 

جدا کردن پوست تخم مرغ,پوست کندن تخم مرغ آبپز

 

روش دوم پوست گرفتن تخم مرغ آبپز

این روش فوق العاده سرگرم کننده است! برای جدا کردن پوست تخم مرغ یک شیشه در بسته مانند شیشه مربا را کمی آب ریخته و تخم مرغ را داخل آن قرار دهید. در شیشه را بسته و شروع به تکان دادن ظرف کنید. تکان دادن ظرف باعث جدا شدن پوست تخم مرغ و آب داخل شیشه باعث از بین رفتن پوسته ها خواهد شد.

 

مهارت های پوست گرفتن تخم مرغ, ترفندهای جدا کردن پوست تخم مرغ آبپز

 

روش سوم برای جدا کردن پوست تخم مرغ

برای شروع، تخم مرغ را روی یک سطح سخت قرار دهید. سپس یک قاشق برداشته و با دقت بین پوسته و تخم مرغ وارد کنید. قاشق را آرام بچرخانید تا پوسته کاملا جدا شود.

 

روش های پوست گرفتن تخم مرغ آبپز,نکاتی برای جدا کردن پوست تخم مرغ

 

منبع : kalleh.com

نظر شما درباره این مقاله چیست؟