Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 13:01

طرز تهیه کمپوت هلو؛ با ماندگاری زیاد

طرز تهیه کمپوت هلو؛ با ماندگاری زیاد

یکی از بهترین روش‌های نگهداری انواع میوه به خصوص میوه‌های تابستانی تبدیل کردن آن‌ها به کمپوت است. در این مطلب، طرز تهیه خانگی کمپوت هلو را بخوانید.

مجله افق‌کوروش: طرز تهیه کمپوت هلو را بلد هستید؟ در واقع یکی از بهترین روش‌های نگهداری انواع میوه به خصوص میوه‌های تابستانی تبدیل کردن آن‌ها به کمپوت است. در این میان با توجه به مسئله تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف میوه به هر شکلی لازم است. اگر بچه‌های کوچک‌تر علاقه‌ای به خوردن میوه تازه ندارند بد نیست با ترفند کمپوت آن‌ها را تشویق به خوردن میوه کنید. این در حالی است که برخی افراد به خاطر بیماری‌های مزمن مثل پولیپ روده هم نمی‌توانند انواع میوه را به صورت خام میل کنند و کمپوت کردن میوه‌ها یک روش عالی مصرف میوه برای این افراد است. طرز تهیه خانگی کمپوت هلو را در این مطلب بخوانید.
 
 

طرز تهیه کمپوت هلو؛ با ماندگاری طولانی

 مواد لازم

هلو: ۳ کیلوگرم

شکر: ۱ کیلوگرم

آب جوشیده خنک

چند عدد شیشه درب‌دار تمیز و خشک

طرز تهیه کمپوت هلو؛ با ماندگاری طولانی

 

طرز تهیه

برای درست کردن کمپوت هلو ابتدا باید هلو‌ها را بشورید و اجازه دهید کاملا خشک شوند. سپس پوست هلو‌ها را جدا کنید و آن‌ها را به قطعات درشت خرد کنید، هلو بشقابی یا انجیری یا هلوی معمولی فرقی ندارد.

هلو‌های خرد شده را در شیشه‌ها بریزید و یک بند انگشت از هر شیشه را خالی بگذارید. شیشه را به کناره‌ی سطح کارتان بکوبید تا فضای خالی میان هلو‌ها پر شود. در هر شیشه یک استکان شکر بریزید. سپس شیشه‌ها را با آب جوشیده خنک پر کنید. لازم نیست شیشه لبالب از آب پر شود.

درب شیشه‌ها را محکم ببندید. در یک قابلمه بزرگ آب بریزید و شیشه‌های کمپوت هلو را در آن بچینید. مقدار آب باید به حدی باشد که تا سه چهارم ارتفاع شیشه را بپوشاند نه بیشتر.

طرز تهیه کمپوت هلو؛ با ماندگاری طولانی

صبر کنید تا آب جوش بیاید، از زمان جوش آمدن آب ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صبر کنید تا کمپوت‌ها بپزند. روی قابلمه درب نگذارید. شعله گاز را خاموش کنید و صبر کنید شیشه‌های کمپوت هلو خنک شوند. وقتی شیشه کمپوت از داغی افتاد آن‌ها را برعکس کنید تا هوای اضافی داخل شیشه خارج شود. مراقب باشید که درب شیشه محکم بسته شده باشد.

وقتی شیشه کمپوت خنک شد آن را به یخچال منتقل کنید. طرز تهیه کمپوت هلو به این روش سبب می‌شود تا کمپوت به مدت ۶ ماه تا یک سال قابل نگهداری باشد به شرط آنکه درب شیشه‌ها را محکم ببندید.

نظر شما درباره این مقاله چیست؟