Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 08:42

نکات مهم برای خشک کردن انواع سبزیجات

نکات مهم  برای خشک کردن انواع سبزیجات

بعد از شستن سبزی ها را روی پارچه ای تمیز در جای تاریک و خنک خشک کنید

بعد از شستن سبزی ها را روی پارچه ای تمیز در جای تاریک و خنک خشک کنید

 

سبزی هایی که من هر ساله برای خشک کردن استفاده می کنم شامل: نعناع و جعفری و شوید و ترخان و مرزه و شنبلیشله می شوند.

 

من تره و پیازچه خشک نمی کنم و به صورت تازه داخل کتلت و شامی و بعضی از غذاها استفاده می کنم. اما اگر خواستید خشک کنید سر و ته نره ها را جدا کنید و تره ها را به صورت نگینی با ساطور خرد کنید و با آب بشویید و آبکش کنید بعد کمی نمک بزنید و روی پارچه خشک کنید و بعد کف دستتان پودر کنید.

 

سبزی هایتان را در آفتاب خشک نکنید در جای کم نور و خنک خشک کنید تا رنگ شان سبز شوند. 

 

سبزی خشک های مخلوط من شامل: مخلوطی از شوید، نعناع، جعفری، ترخان، مرزه و شنبلیله هستند همه این سبزی ها را به صورت جدا خشک می کنم و بعد مخلوط می کنم همین طور که می دانید شنبلیله باید خیلی کم باشد چون غذا را تلخ می کند. می توانید آن ها را جداگانه نگهداری کنید و هنگام مصرف از هر کدام مقداری مخلوط کنید.

 

این سبزی مخلوط داخل غذاهایی مانند ماکارونی، لازانیا، انواع کتلت و شامی، دلمه و دمی و کوفته و تاس کباب بریزید و از طعم آن ها لذت ببرید.

سبزی ها را پاک کنید بهتر است برگ ها باشند و ساقه زیادی داخل سبزی ها نباشد. سبزی ها را تمیز بشویید و اجازه بدهید آب آن ها خارج شوند سپس روی پارچه ای تمیز در جای تاریک و خنک پهن کنید و روی 1 یا 2 بار سبزی ها را زیر و رو کنید و اجازه بدهید تا خوب خشک شوند. و بعد با دست آن ها را خرد کنید هرگز سبزی خشک را آسیاب نکنید زیرا ظاهر بدی به غذاهایتان می دهد.

 

از تره خرد شده یا خشک شده در غذاهای اصیل سنندجی مانند قیمه و کورگ استفاده می کنم.

 

از ترخان برای ترشی و خیارشور و مخصوصا برای دلمه استفاده می کنم.

از مرزه برای انواع کوفته و شامی و گاهی هم وقتی نیمرو درست کردم در آخر روی آن می ریزم.

از جعفری بیشتر برای سوپ استفاده می کنم.

 

شما اگر اهل سفر و تفریح هستید می توانید سبزی آش و خورشتی و حتی سبزی سوپ را به صورت مخلوط خشک کنید و آن را همراه خود به مسافرت ببرید بدون اینکه نگران خراب شدن آن باشید.

نظر شما درباره این مقاله چیست؟