Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 05:49

بهترین روش مزه‌دار کردن برنج

بهترین روش مزه‌دار کردن برنج

پختن برنج تقریباً برای همه ما کار راحتی است. به طور معمول، برای پختن برنج که به دو صورت کته و آبکش تهیه می‌شود آن را در آب می‌ریزیم (دو سوم آب و یک سوم برنج) و صبر می‌کنیم تا آب تبخیر شود که اگر برنج از نوع قهوه ای باشد.

پختن برنج تقریباً برای همه ما کار راحتی است. به طور معمول، برای پختن برنج که به دو صورت کته و آبکش تهیه می‌شود آن را در آب می‌ریزیم (دو سوم آب و یک سوم برنج) و صبر می‌کنیم تا آب تبخیر شود که اگر برنج از نوع قهوه ای باشد زمان پخت بیشتر و حدود ۴۰ دقیقه خواهد بود. به طور معمول پیش از پختن برنج آن را خیس می‌کنیم. بعضی از افراد معتقدند که خیساندن برنج مانع از چسبیدن دانه‌های آن به یکدیگر می‌شود، ولی برنج فرآوری شده یا برنج ویتامینه در صورت خیس خوردن مواد مغذی خود را از دست می‌دهد.

 

می‌توانید با روش‌های مختلف برنج را مزه‌دار کنید. برخی از این روش‌ها عبارتند از:

برنج با زردچوبه:  به جای آب، در پختن برنج از آب مرغ استفاده کنید و سپس مقداری پیاز، سیر خردشده، زردچوبه، آویشن و برگ خشک داخل آب مرغ و برنج بریزید.

 

برنج شیرین: مقداری پیاز و سیر خردشده، کشمش، آب مرغ و جوز هندی و بادام را قبل از کشیدن برنج به آن اضافه کنید.

 

 

برنج مخلوط: نگامی که برنج در حال پختن است، مقداری کره و پیاز خردشده را داخل یک تابه سرخ کن بریزید تا پیازها نرم شوند. مقداری گوجه فرنگی نگینی شده و نمک و فلفل به آن اضافه کنید و آن را به مدت ۱ تا ۲ دقیقه بپزید. برنج پخته را به همراه ریحان، ۱ قاشق سوپخوری آبلیموی تازه و یک‌دوم قاشق چایخوری پوست لیموی رنده کرده به این ترکیب اضافه کنید.

 

برنج فلفلی: پیازهای خرد کرده را با کره داخل تابه سرخ کنید. برنج، مرغ یا سبزیجات، ادویه کاری، نمک، فلفل و یک مشت مویز یا زردآلوی خشک کرده و ریز ریز کرده را به آن اضافه کنید. در ظرف را بگذارید تا برنج بپزد. در زبان هندی و کشورهای هم فرهنگ با هندوستان، واژه پلو به غذایی اطلاق می‌شود که در آن حبوبات (برنج و دیگر حبوبات) به آرامی در روغن و یا کره به رنگ قهوه‌ای دربیایند و سپس در مایعاتی طعم‌دار شده همچون عصاره مرغ یا گوشت پخته شوند. بعد از این کار می‌توانید هر طعمی را که دوست داشتید به آن اضافه کنید.

منبع : زندگی آنلاین

نظر شما درباره این مقاله چیست؟