Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 22:04

فوت کوزه گری در پخت برنج

فوت کوزه گری در پخت برنج

زمانی که برنج در حال جوشیدن است، آب را جذب می‌کند، بنابراین به اندازه ریختن آب و برنج بسیار مهم است. آب زیاد باعث می‌شود که برنج شبیه سوپ شود و آب کم، برنج را خشک می‌کند. اگر برنج پخته شده اما آب آن کاملاً جذب نشده بود.

 زمانی که برنج در حال جوشیدن است، آب را جذب می‌کند، بنابراین به اندازه ریختن آب و برنج بسیار مهم است. آب زیاد باعث می‌شود که برنج شبیه سوپ شود و آب کم، برنج را خشک می‌کند. اگر برنج پخته شده اما آب آن کاملاً جذب نشده بود، آن را داخل آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود. اگر آب داخل برنج قبل از پخته شدن آن کاملاً جذب شده بود، مقداری آب به آن اضافه کنید و روی شعله بگذارید تا دانه‌های برنج نرم شوند. هزاران گونه برنج در سراسر جهان کاشت می‌شود؛ تنها ۱۱۰۰ نوع برنج در هندوستان وجود دارد. از شما نمی‌خواهیم که نام تمام گونه‌های برنج موجود بر روی این کره خاکی را حفظ کنید، اما اگر نام برخی انواع رایج آن را که امروزه پخته می‌شود بدانید، ضرر نخواه د کرد:

 

 

برنج پخته شده را با چنگال بررسی کنید تا دانه‌ها از هم جدا شوند.

هر چقدر مایعی که برنج در آن طبخ می‌شود طعم دارتر باشد، برنج طعم بهتری پیدا می‌کند. طعم‌ها به دانه‌های برنج نفوذ می‌کند و آن را به مکملی عالی در کنار س بزیجات بخارپز شده یا گوشت و مرغ سرخ شده تبدیل می‌کند. برای طعم دار کردن برنج، می‌توانید به جای آب ساده، آن را با آب گوشت، مرغ یا سبزیجات بپزید. همچنین می‌توانید مقداری ادویه، سبزیجات فصلی، آبلیمو یا هر ترکیب و ادویه دیگری که دوست دارید، به آب برنج اضافه کنید. اگر می‌خواهید سبزیجات تازه به برنج بیفزایید، این کار را در ۱۰ دقیقه پایانی پخت انجام دهید تا طعم سبزیجات تازه حفظ شود.

منبع : زندگی آنلاین

نظر شما درباره این مقاله چیست؟