Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 07:27

کاربرد‌های روغن و کره را در آشپزی بشناسید

کاربرد‌های روغن و کره را در آشپزی بشناسید

وقتی غذایی را سرخ می‌کنید، باید مقداری چربی به آن بیفزایید، اما از چه نوع چربی‌ای باید استفاده کنید، روغن یا کره؟ هرکدام از آنها برای سرخ کردن غذاهای مختلفی کاربرد دارند. وقتی با شعله بسیار زیاد کار می‌کنید، از روغن استفاده کنید

آشپزباشی : وقتی غذایی را سرخ می‌کنید، باید مقداری چربی به آن بیفزایید، اما از چه نوع چربی‌ای باید استفاده کنید، روغن یا کره؟ هرکدام از آنها برای سرخ کردن غذاهای مختلفی کاربرد دارند. وقتی با شعله بسیار زیاد کار می‌کنید، از روغن استفاده کنید که احتمال سوختن آن کمتر است. وقتی با حرارت متوسط کار می‌کنید، می‌توانید کره را انتخاب کنید که طعم خوبی به غذا می‌دهد، اما ممکن است بافت شیری داخل کره، سوخته یا قهوه‌ای رنگ شود و این مسئله روی رنگ یا مزه غذا تأثیر بگذارد.  برای نمونه، گوشت داخل روغن سرخ می‌شود به این دلیل که به حرارت بیشتر نیاز دارد.

 

 این در حالی است که سبزیجات در کره سرخ می‌شوند تا طعمی کره‌ای به خود گیرند. می‌توانید غذاهای دریایی را با هر دو ماده سرخ کنید. بسیاری از سرآشپزها وقتی می‌خواهند غذاهای دریایی را سرخ کنند، کره و روغن را با هم استفاده می‌کنند. آن‌ها از طعم کره‌ای استفاده و روغن هم بدان اضافه می‌کنند تا از سوختن سریع کره جلوگیری شود. اگر تصمیم دارید برای سرخ کردن از روغن استفاده کنید، لازم است بدانید که برخی از روغن‌ها دارای نقطه دود هستند، به این معنا که در دمای بالاتر شروع به دود کردن می‌کنند، بنابراین برای کارهای پخت و پز با دمای بالا مثل سرخ کردن، اولویت دارند.

نظر شما درباره این مقاله چیست؟