Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 02:59

طرز نگهداری و تکثیر بنفشه آفریقایی

طرز نگهداری  و  تکثیر  بنفشه آفریقایی

چند گلدان بنفشه تهیه و خود آن را تکثیر کنید. نگهداری از این گل چند روش دارد. در اینجا ساده‌ترین راه را که خود تجربه کرده و موفق بوده‌ام، به شما آموزش می‌دهم. معمولا گلی که تهیه می‌کنید، گلدانی کوچک دارد.

برای شروع:

چند گلدان بنفشه تهیه و خود آن را تکثیر کنید. نگهداری از این گل چند روش دارد. در اینجا ساده‌ترین راه را که خود تجربه کرده و موفق بوده‌ام، به شما آموزش می‌دهم. معمولا گلی که تهیه می‌کنید، گلدانی کوچک دارد. بعد از یک ماه گلدان را با 3 سایز بزرگ‌تر تعویض کرده و تا 3 سال هر سال این کار را انجام دهید. عمر این گل بین 5 تا 10 سال می‌باشد.


روش تکثیر:
از بین برگ‌های بالا و پایین چند برگ که ساقه‌های آن 3 تا 4 سانتیمتر باشد را چیده و مدتی در آب نگهداری کرده تا ریشه‌دار شود. هر 2 تا 3 روز یک بار آب آن را عوض کرده و ظرف را بشویید. ریشه‌ها که به 2 تا 3 سانتیمتر رسید، آن را در گلدانی کوچک که نصف آن پرلیت ریز ریخته شده قرار دهید و بقیه را هم تا سر گلدان پر کنید. هر 4 گلدان را در یک بشقاب قرار داده و همیشه یک سانتیمتر آب زیر آن باشد تا برگ‌ها نمایان شود. بعد از 2 تا 3 ماه جای آن را 3 سایز بزرگ
کنید.


نکات مهم:
بنفشه آفریقایی باید در محلی پر نور و دور از آفتاب نگهداری شود. در تابستان هر 3 تا 4 روز یک بار و زمستان هفته‌ای یک بار از طریق زیر گلدانی آبدهی شود. بشقاب زیر گلدانی باید 2 تا 3 سانتیمتر بزرگ‌‌تر از ته گلدان باشد و ارتفاع آن به 3 سانتیمتر برسد. موقع آبیاری تقریبا دو سوم آن را پر کنید. هر 20 روز یک بار از طریق آبدهی آن را تقویت کنید.

نظر شما درباره این مقاله چیست؟