Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 22:59

تمیز کردن ماشین ظرفشویی

تمیز کردن ماشین ظرفشویی

انتخاب اینکه از چه شوینده‌ای استفاده کنید با خودتان است، ولی پیشنهاد ما استفاده از شوینده‌های طبیعی است.

مترجم: اعظم اسلامی‌مجد

خارج کردن بقایای مواد غذایی

این کار آسان‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. ابتدا، قفسه‌ها را از ماشین ظرفشویی خارج کنید. تیغه‌ها را بیرون بکشید. اگر بقایای مواد غذایی مثل گوشت، سیب‌زمینی و برنج به این قسمت‌ها چسبیده، دستکش دست کنید و داخل آن را به خوبی تمیز نمایید. این کار باعث می‌شود که بوی بد داخل دستگاه نیز برطرف شود.

ماشین ظرفشویی را با سرکه تمیز کنید

انتخاب اینکه از چه شوینده‌ای استفاده کنید با خودتان است، ولی پیشنهاد ما استفاده از شوینده‌های طبیعی است. می‌توانید سرکه را به اندازه 2 – 1فنجان داخل ماشین ظرفشویی و در طبقه بالای آن بگذارید و ماشین را روی شست‌وشو با آب داغ تنظیم کنید و دستگاه را روشن کنید تا  کار کند. سرکه را داخل ظرف مناسبی بریزید و در دستگاه بگذارید.

هر ماه یکبار این کار را انجام دهید. سرکه ذرات غذای چسبیده به قفسه‌ها، دیواره‌ها و لوله‌های تخلیه را تمیز می‌کند. اگر از بوی سرکه خوشتان نمی‌آید،‌ می‌توانید به جای آن از آب‌لیمو استفاده کنید. آب‌لیمو را هم به همان روش در ظرف ‌مناسبی بریزید و داخل دستگاه قرار دهید. بعد از هر بار شست‌وشو متوجه می‌شوید که بوی داخل دستگاه کاملا از بین می‌رود. 

از جوش شیرین استفاده کنید

بعد از آنکه دو مرحله قبلی را به درستی انجام دادید، حالا باید از جوش‌شیرین استفاده کنید. یک فنجان جوش‌شیرین را با آب مخلوط کنید و آن را قسمت کف ماشین بریزید. سپس بگذارید که دستگاه به اندازه نصف زمان همیشگی برای شست‌وشو (نیم دور) با آب داغ کار کند. پس از شست‌وشو، درِ ماشین را به مدت چند ساعت باز بگذارید تا بوی آن کاملا خارج شود.

از جوش شیرین برای تمیز کردن زنگ‌زدگی‌ها هم استفاده می‌شود. جوش شیرین مخلوط شده با آب را روی بخش زنگ‌زده بمالید و سپس بگذارید 1 ساعت در همان حال بماند و بعد آن را با دستمال پاک کنید.

اگر همچنان ماشین ظرفشویی‌تان بوی نامطبوعی دارد...

اگر هنوز بوی بد ماشین‌تان رفع نشده است و مراحل 1 تا 3 را نیز انجام داده‌اید، بهتر است از مایع سفید‌کننده استفاده کنید، البته استفاده از محلول سفید‌کننده به علت شیمیایی بودن توصیه نمی‌شود، مخصوصا اگر داخل دستگاه استیل نباشد.

برای تغییر رنگ از پاک‌کننده‌های مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کنید

اگر با انجام مراحل قبلی، بوی بد دستگاه رفع شده، اما جاهایی از داخل دستگاه تغییر رنگ داده است، از شوینده‌های ماشین ظرفشویی استفاده کنید. معمولا تغییر رنگ بخش‌هایی از داخل دستگاه در اثر مواد و جرم‌های موجود در آب ایجاد می‌شود. رسوبات مواد معدنی داخل آب، در هر چرخه از شست‌وشو، ته‌نشین می‌شوند و این وضعیت را ایجاد می‌کنند که غالبا در مراحل قبلی رفع می‌شود. اگر چنانچه با آب‌لیمو، سرکه و جوش‌شیرین ماهی یکبار دستگاه را تمیز کنید، به ندرت پیش می‌آید که دستگاه بوی بدی بدهد. فقط توجه کنید که در صورت نیاز از مواد شیمیایی قوی‌تری استفاده نمایید.

اگر چنانچه چند نکته را همیشه مد نظر داشته باشید،‌ مشکل کمتری در این خصوص خواهید داشت:

  ظروف را قبل از چیدن داخل دستگاه، تمیز کنید.

  لوله آب پایین قفسه را تمیز نگه دارید.

  حتما از فیلتر استفاده کنید و از جا افتادن فیلتر هم اطمینان حاصل فرمایید.

  گاهی برای شست‌وشوی بهتر، آب داغ لازم است.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟