Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 11:01

روغن آرگان معجزه طبیعت

روغن آرگان معجزه طبیعت

فواید روغن آرگان بسیار زیاد است و از درمان پوست و مو گرفته تا مشکلات گوارشی و پیشگیری از سرطان را شامل می‌شود.

خواص روغن آرگان برای موها

 

 درمان ریزش مو

روغن آرگان خیلی سریع بین پولک‌های مو نفوذ می‌کند و باعث افزایش مقاومت مو می‌شود و از ریزش مو جلوگیری می‌کند و در رشد مو تأثیر زیادی دارد. همچنین به‌عنوان یک آبرسان قوی برای موها عمل می‌کند و باعث سلامت و پایداری بیشتر موی سر می‌شود. این روغن با تغذیة ریشه مو موجب استحکام ریشه مو می‌گردد و از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

 

 تقویت ریشه و بافت مو

از آنجایی که روغن آرگان می‌تواند موهای آسیب‌دیده و ضعیف را ترمیم کند، بافت موها را تقویت کرده، موها را پرتر، شاداب‌تر و نرم‌تر نشان می‌دهد. سرشار از اسیدهای چرب مانند امگا ۶ است و به مرطوب کردن ساقه‌های مو کمک می‌کند. به علاوه، روغن آرگان می‌تواند کراتین موها را نیز تأمین و رنگ و بافت را بهبود بخشد.

 

  آنتی اکسیدان مو

ویتامین E موجود در روغن آرگان باعث افزایش رشد مو می‌شود و به‌عنوان یک آنتی اکسیدان برای تقویت و رشد مجدد موها تأثیر شگرفی دارد.

 

 نرم کننده و حالت دهنده مو

روغن آرگان سرشار از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است به همین دلیل به‌عنوان یک نرم‌کننده قوی و طبیعی برای موها عمل می‌کند، خشکی، شکنندگی و وز موها را می‌گیرد و پس از چند بار استفاده درخشندگی، لطافت و نرمی خاصی به موها می‌بخشد. این روغن اغلب به‌عنوان عنصری کلیدی برای بازگرداندن نرمی، قدرت و درخشش به مو استفاده می‌شود. این عنصر ایده‌آل برای کسانی که مبتلا به خشکی و شکنندگی و یا موهای آسیب‌دیده توسط مواد شیمیایی و رنگ آمیزی هستند، بسیار مناسب است. شامپوهای حاوی روغن آرگان نیز می‌توانند با ترمیم و تقویت بافت و ریشه مو از شکنندگی و ریزش مو جلوگیری کنند.

 

 محافظت از مو در برابر حرارت

گرما و حرارت زیاد می‌تواند آسیب زیادی به مو برساند. مثلاً استفاده مداوم از سشوار و اتوی مو باعث آسیب و خشکی ساقه‌های مو می‌شود. این روغن نقش یک محافظ خوب دربرابر حرارت بالا را برای مو بازی می‌کند و موهای آسیب‌دیده را ترمیم می‌نماید.

 

 محافظت از مو در برابر مواد شیمیایی

استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی (درمان‌های شیمیایی، رنگ، دکلره و…) سبب می‌شود که درخشش و سلامت موها از دست برود و به آن‌ها آسیب می‌زند. روغن آرگان می‌تواند در تقویت مو از فولیکول گرفته تا نوک موها کمک کند. آسیب‌ها ترمیم می‌شوند، موها دوباره دیگر قوی و هیدراته می‌شوند، و حالت کشسانی و استحکام از دست رفته‌ی آنها بازمی‌گردد.

 

 فواید دیگر روغن آرگان

 مغذی و تقویت کننده مو

 افزایش رشد مو

 محافظت از مو در برابر نور خورشید

 جلا دهنده بسیار قوی مو

 درمان شوره و پوست سر خشک

 درمان موخوره

 

فواید روغن آرگان بسیار زیاد است و از درمان پوست و مو گرفته تا مشکلات گوارشی و پیشگیری از سرطان را شامل می‌شود. این روغن از میوه درختی به نام آرگان با نام علمی Argania spinosa  به دست می‌آید. درخت آرگان بومی کشور مراکش است، ارتفاع آن حدود ۸ متر و عمری طولانی دارد که در حدود ۳۰ سالگی میوه می‌دهد. درون میوه مغزی وجود دارد که روغن از آن تهیه می‌شود. جالب است بدانید که این درخت در برابر خشکی، گرما، خاک ضعیف و شرایط سخت محیطی مقاوم است. شاید اصلاً همین مقاومت باعث می‌شود آنچه به ثمر می‌نشیند، مفید و پرخاصیت باشد. روغن این میوه دارای مقدار زیادی اسید چرب، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، امگا ۶ و ۹، آنتی‌اکسیدان و لینولئیک اسید است. این روغن در برابر اکسید شدن مقاوم است، (حتی بیشتر از روغن زیتون) ویتامین A موجود در این روغن، پوست و مو را تغذیه کرده و می‌تواند آسیب‌دیدگی آن‌ها را ترمیم کند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟