Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 28 آذر 1397 - 00:39

انـار

انـار

انار، یکی از میوه‌های پاییزی  با صد‌ها دانه یاقوتی رنگ کوچک و ترش مزه، شیرین یا ملس است. بهترین زمان برای خرید این میوه  اوایل مهر تا اوایل آذر ماه می‌باشد.

انتخاب و خرید

هنگام خرید انار، انواع درشتی که نسبت به اندازه ظاهری سنگین هستند را انتخاب نمایید. انار تازه با پوست سالم و بدون ترک خوردگی تا حدود یک ماه در مکانی خشک و خنک و نزدیک به دو ماه در یخچال قابل نگه‌داری است. دانه‌های انار را می‌توان در ظرف دربسته برای مدتی در فریزر نگه‌داری کرد.

فیبر غذایی

انار تازه و رسیده دارای آب فراوان، حاوی  فیبر غذایی و انواع ویتامین و مواد معدنی مثل ویتامین C، ویتامینB6 و پتاسیم است، همچنین انرژی  آن ناچیز بوده  و  فاقد چربی می‌باشد

سرشار از آنتی‌اكسیدان

بر اساس  تحقیقات علمی جدید، میزان آنتی اکسیدان‌های انار بیش از سایر میوه‌ها و 2 تا 3 برابر چای سبز است. آنتی اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌های ناشی از اکسیداسیون محافظت می‌کنند.

طریقه استفاده

انار تازه را بعد شستن پوست گرفته، دانه کنید و با کمی گلپر میل نمایید. می‌توانید مقداری از انار دانه شده را در ظرف مناسب درداری ریخته و با یک قاشق تمیز برای میان‌وعده مدرسه کودکان بگذارید. از دانه‌های خوش رنگ انار در تهیه  انواع سالاد یا دسر استفاده نمایید.

آب انار طبیعی، نوشیدنی دلچسب و مغذی برای این  فصل است، البته خوردن دانه‌های انار به دلیل داشتن فیبر غذایی  بهتر از آب یا عصاره آن است. آب انار را در منزل تهیـه کرده  و  بلافاصله   بعد از آماده شدن، مصرف کنید.

چاشنی

از آب انار برای تهیه رب و لواشک نیز استفاده می‌شود. از رب انار به‌عنوان یک چاشنی در انواع غذاهـا مثل فسنجان، ماهی، مرغ  شکم پر و.... استفاده  می‌شود. مقداری رب‌انار به لبـوی رنده شده اضافه کرده  و از این مخلوط خوشمزه در برخی وعده‌ها استفاده کنید. از دانه انار خشک ( نار دانه ) نیز  در بسیاری از مناطـق به عنوان طعم دهنده و چاشنی استفاده می‌گردد.

تحریك اشتها و میل به غذا

خوردن  انار به صورت روزانه سبب تحریک اشتها و میل به غذا می‌شود. توصیه می‌شود از این میوه در میان‌وعده‌ی کودکان یا کسانی که کم اشتها و بد غذا هستند، استفاده کنید.

ویتامین و مواد مغذی

ویتامین‌ها  و ترکیبات مغذی موجود در انار و یا آب انار به بهبود وضعیت گردش خون و پاکسازی خون کمک می‌کند

كمك به بیماری‌های قلبی و عروقی

خوردن منظم و روزانه انار به دلیل داشتن مقدار فراوانی از ترکیبات آنتی اکسیدانی از گرفتگـی رگ‌های خونی  و بروز بیماری‌های قلب و عروق پیشگیری می‌نماید، همچنین پتاسیم فراوان این میوه به کنترل فشارخون کمک می‌کند،  به شرط این که به آن نمک اضافه نشود.

كاهش بیماری سرطان

ترکیبات پلی فنلی انار، از سلول‌های بدن حفاظت کرده  و احتمال ایجاد سرطان را کاهش می‌دهد.

جلوگیری از پوسیدگی دندان

عصاره انار با خاصیت ضد ویروسی و ضدباکتریایی به سلامت دندان‌ها کمک کرده و احتمال بروز پوسیدگی دندان و برخی بیماری‌های مرتبط با آن  را کاهش می‌دهد

انتشار بعد از تایید مدیر