Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 04:15

اين ميوه ريشه در بهشت دارد

اين ميوه ريشه در بهشت دارد

انگور ميوه‌اي است بهشتي كه شامل ويتامين‌هاي C-B-A مي‌باشد. همچنين داراي مقداري منيزيم، كلسيم، آهن، فسفر، پتاسيم و آلبومين است.

هر شخصي بايد در روز انگور ميل كند، زيرا ميوه‌اي ضد عفوني كننده است. امروز در طب درمان‌هاي طبيعي از رژيم‌هاي مختلف انگور استفاده مي‌كنند. همچنين اين ميوه را براي درمان بيماري‌هاي يبوست، عوارض رماتيسم، كم‌خوني و حتي پيشگيري از سرطان سودمند مي‌دانند. انگور هم لاغر كننده است و هم چاق كننده. بدين‌گونه كه اگر انگور را از صبح تا ظهر، خالي ميل كنيد لاغر كننده است و اگر آن را همراه با غذا ميل كنيد چاق كننده است. توجه داشته باشيد وقتي انگور ميل مي‌كنيد پشت آن آب سرد ننوشيد و يا ميوه‌هاي خشك مانند برگه‌ي هلو و غيره را با انگور و آب ميل نكنيد زيرا دچار دل‌درد مي‌شويد.

خواص

يكي از خواص انگور، صاف كننده و «مولد خون بودن» آن است. انگور قندخون را نيز تنظيم مي‌‌كند. به علاوه انگور قرمز براي تصفيه‌ي خون و خون‌سازي از انگور سبز هم بهتر است. البته افرادي كه قندخون پايين دارند مي‌‌توانند از انگور بهره‌ي زياد ببرند. بنابراين سعي كنند هميشه انگور داشته باشند و چند بار در روز مقداري از آن را ميل كنند. انگور يكي از ميوه‌هاي ضد سرطان شناخته شده است و اين، به خاطر خواص ضدعفوني كنندگي آن است. افرادي كه در دوره‌ نقاهت يك بيماري هستند و يا ضعف عمومي بدن دارند، و در نتيجه قدرت دفاعي بدن آن‌ها كم شده است؛ سعي كنند از انگور، هويج، سيب و هلو، به مقدار زياد استفاده كنند. البته اين ميوه‌ها را با هم در آبميوه‌گيري ريخته و آبميوه‌ حاصل شده را در طول روز بنوشند. خوب است بدانيد انگور پتاسيم زيادي دارد كه به جبران ضعف بدن كمك مي‌كند. انگور و سيب هر دو ميوه‌هاي بهشتي هستند كه افراد مبتلا به ناراحتي ‌هاي قلب و اعصاب مي‌توانند آب آن را نيز در طي روز بنوشند. انگور براي سلامتي قلب، ريه و كليه نافع است و به علت داشتن املاح و مواد سلولزي ملين و مدر بوده و براي مبتلايان به اوره‌ خون مناسب و سازگار است. اين نكته را هم بدانيد يبوست كه عوارض آن بي‌اشتهايي، نفخ، سردرد، تشنگي مفرط و بدبويي دهان است با خوردن آب‌انگور تازه برطرف مي‌شود.

غــوره

غوره براي افراد مبتلا به چربي خون بسيار مفيد بوده و ضد عفوني كننده‌ي بدن نيز هست. همچنين اگر با سالاد ميل شود، براي لاغر كردن سودمند است. سعي كنيد غوره را خالي نخوريد چون روي معده اثر سوء‌ مي‌گذارد. همچنين خانم‌هاي باردار از خوردن غوره‌ زياد خودداري كنند، چون غوره مدر است و امكان دارد موجب سقط جنين شود.

كشمش

كشمش تقــويت كننده‌ي بدن است و اگر آن را مانند چاي دم كنيد و بنوشيد، براي نرم كردن سينه و درد گلو مفيد است.

انتشار بعد از تایید مدیر