Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 11:43

استفاده بهينه از فضــاي داخلی آشپزخانه

استفاده بهينه از فضــاي داخلی آشپزخانه

در آشپزخانه هر متر از آن، اهميت دارد چرا كه مي‌توان از آن استفاده‌اي كرد. برخي از نقاط كور در گوشه‌هاي كابينت‌ها، فاصله‌ي بين ديوار و كابينت‌ها، فاصله‌ي ميان سقف و كابينت‌ها و پشت قفسه‌ها، قسمت‌هائي كه دم‌دست نيستند و...

همه جزء‌بخش‌هائي هستند كه مي‌توان با كمي خلاقيت، ارزيابي و توجه از آنها استفاده‌ي بهينه نمود. البته اين روزها كابينت‌سازها به نكات لازم توجه مي‌كنند و از هر قسمت از فضاي آشپزخانه استفاده مي‌كنند.

براي آنكه بدانيد چگونه مي‌توان وسايل و ظروف موجود در آشپزخانه را به بهترين شكل ممكن در آن جاي داد، بهتر است كه ابتدا تمام كابينت‌ها را خالي كنيد و وسايل آشپزخانه را با توجه به اندازه و سايز آنها و از آن مهم‌تر با توجه به كاربردشان داخل كمد‌ها و كشوها جاي دهيد. اندازه‌ي آشپزخانه بايد مطابق سبك و شيوه‌ي زندگي شما باشد. اگر فردي پرمشغله هستيد و كمتر پيش مي‌آيد كه در آشپزخانه غذا درست كنيد يا مهماني را براي ناهار يا شام دعوت كنيد نياز به آشپزخانه‌ي بزرگ نداريد و برعكس اگر تمايل داريد كه حتماً غذا را در آشپزخانه ميل نمائيد، يعني هم پختن، هم آماده كردن و هم خوردن غذا در آشپزخانه باشد، نياز به مكاني داريد كه فضاي بزرگتري را در اختيار شما قرار دهد.

براي افزايش دادن فضاي آشپزخانه، مي‌توانيد فاصله‌ي بين آن و اتاق مجاورش را از ميان برداريد تا آشپزخانه بزرگتر به نظر برسد. براي آنكه اندازه‌ي آشپزخانه‌تان وسيع‌تر به نظر برسد، بهترين كار استفاده از فضاي موجود در آشپزخانه است.

شرايط اقتصادي ايجاب مي‌كند كه بيشتر از غذاهاي خانگي استفاده كنيم و به همين دليل بايد مدت زمان بيشتري را در آشپزخانه سپري كنيم. پخت‌وپز بيشتر در خانه به اين معني است كه بايد مواد غذائي و امكانات بيشتري را در خانه در اختيار داشته باشيد. به همين دليل بايد از تمام فضاي موجود استفاده‌ي بهينه كنيد. بهتر است كه از آشپزخانه فقط براي نگه‌داري ظروف و مواد غذائي و هر چيزي كه به آشپزخانه مربوط است، استفاده شود و بسياري از وسايل اضافي مثل شمع، لامپ، اسباب‌بازي‌هاي اضافي و. . . را از كابينت‌ها جمع‌آوري كنيد و در يك اتاق ديگر نگه‌داري نمائيد.

وسايلي كه از آنها بيشتر استفاده مي‌كنيد مثل وسايل هر روزي صبحانه، در دسترس باشند. مي‌توانيد تعدادي سبد تهيه كنيد و آنها را داخل كابينت‌ها بگذاريد تا وسايل ريزوكوچك را در كابينت‌ها جاي دهيد و از بي‌نظمي آنها جلوگيري كنيد، در ضمن از فضاي داخل كابينت‌ها بيشتر استفاده شود. منظم كردن و نظم دادن كابينت‌ها و آشپزخانه نياز به صرف هزينه‌هاي گزاف ندارد فقط بايد كمي‌ برنامه‌ريزي داشته باشيد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟