Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 08:20

پارفیت‌ | Parfait

پارفیت‌ | Parfait

پارفیت‌ها به گونه‌ای از دسرهای خنك و تابستانی مانند بستنی گفته می‌شود. در فرانسه با استفاده از تخم‌مرغ، شكر و خامه نوعی بستنی به روش سنتی تهیه می‌شود و در برخی از انواع آن با بهره گرفتن از میوه تنوع مطلوبی در طعم و مزه‌ی آن ایجاد می‌كند. در اینجا به برخی

پارفیت وانیل و كارامل

90 گرم كره را در ظرف مناسبی كه كف ضخیمی دارد، بریزید و روی اجاق آب كنید. آن‌گاه 140 گرم (سه‌چهارم پیمانه) شكر قهوه‌ای نرم را به كره بیفزائید و روی حرارت ملایم هم بزنید تا شكر حل شود ولی مایه نجوشد! سپس حرارت را زیاد كنید و كارامل را به مدت 3 دقیقه یا تا زمانیكه طلائی‌رنگ شود، بجوشانید. سپس كارامل را از روی حرارت بردارید و بگذارید قدری خنك شود. حالا 170 میلی‌لیتر (دو سوم پیمانه) خامه به آن بیفزائید و كنار بگذارید تا سرد شود. اكنون سس فراهم كرده را اندكی با همزن بزنید تا صاف و یكدست شود. اینك در 4 لیوان پایه‌دار و مناسب پذیرائی، لایه‌هائی از بستنی وانیلی، دراژه‌های شكلاتی و سس كارامل بریزید و پر كنید. روی پارفیت را نیز با دراژه‌های شكلاتی دونیم كرده بیارائید و بلافاصله مصرف نمائید.

یادآوری: 005 گرم بستنی برای تهیه‌ی این دسر كافیست.

پارفیت توت فرنگی و رزبری

100 گرم پودر ژله‌ی توت‌فرنگی را همراه با 2 پیمانه (500 میلی‌لیتر) آب جوش در كاسه‌ی مناسبی بریزید و هم بزنید تا خوب حل شود. حالا ژله را در یخچال بگذارید تا ببندد. اكنون 125 گرم توت‌فرنگی خرد كرده را در كاسه‌ی دستگاه غذاساز بریزید و دستگاه را 30 ثانیه روشن كنید تا توت‌فرنگی پوره شود. حالا 6 لیوان مخصوص پذیرائی بردارید و به این ترتیب لیوان‌ها را از بستنی وانیلی، ژله، 125 گرم توت‌فرنگی خرد كرده، 100 گرم رزبری و پوره‌ی توت‌فرنگی پر كنید و بلافاصله آن را مصرف نمائید.

یادآوری 1: چنانچه رزبری در دسترس نبود می‌توانید به جای آن از شاه‌توت استفاده كنید.

یادآوری 2: 500 گرم بستنی برای تهیه‌ی این دسر كافیست.

پارفیت آلبالو

3 قاشق سوپخوری شكر، 2 قاشق سوپخوری شكر قهوه‌ای نرم، 1 قاشق چایخوری ادویه‌ی مخلوط (دارچین، هل، جوز هندی رنده كرده، زنجفیل) و 3 قاشق سوپخوری آب آلبالو را در ظرف مناسبی بریزید، 1 پیمانه (250 میلی‌لیتر) آب به آن بیفزائید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شكر حل شود. حالا 500 گرم آلبالوی هسته گرفته را به شربت اضافه كنید و شربت را 10 دقیقه‌ی دیگر، روی حرارت ملایم بجوشانید. سپس شربت را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنك شود. اكنون 6 لیوان مناسب پذیرائی بردارید و لیوان‌ها را به ترتیب از بستنی وانیلی و آلبالو پر كنید. آن‌گاه روی پارفیت شربت آلبالو بریزید و بلافاصله میل كنید.

یادآوری: یك لیتر بستنی برای تهیه‌ی این دسر كافیست.

 

پارفیت شكلات

125 گرم بیسكویت كرمدار شكلاتی و بیسكویت كرمدار وانیلی را خرد كنید و همراه با 2 قاشق سوپخوری قهوه‌ی حلكرده در ظرف مناسبی بریزید و 5 دقیقه كنار بگذارید. آن‌گاه 4 لیوان مناسب پذیرائی بردارید و داخلشان به ترتیب بستنی شكلاتی، بیسكویت،250 میلی‌لیتر (1 پیمانه) خامه‌ی فرم گرفته و 60 گرم شكلات چیپسی بریزید. سپس پارفیت را با خامه‌ی فرم گرفته و شكلات چیپسی بیارائید.

یادآوری: 500 گرم بستنی شكلاتی برای تهیه‌ی این دسر كافیست.

 

پارفیت كارامل و گردو

100 گرم كره، 2 قاشق سوپخوری عسل، 95 گرم

(یك دوم پیمانه) شكر قهوه‌ای نرم و 1 پیمانه

(250 میلی‌لیتر) خامه را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شكر حل شود ولی مایه نجوشد! آن‌گاه ظرف را از روی حرارت بردارید و كنار بگذارید تا سس قدری خنك شود. حالا لیوان‌های پایه‌دار را بردارید و داخلشان را به ترتیب از بستنی وانیلی و سس كارامل پر كنید. حال روی پارفیت را با گردوی خرد كرده بیارائید. این دسر برای 4-6 نفر كافیست.

یادآوری: یك لیتر بستنی برای تهیه‌ی این دسر كافیست.

 

دسر موز و شكلات با بستنی

200 گرم شكلات، 185 گرم (سه چهارم پیمانه) خامه و 30 گرم كره را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شكلات و كره آب شود. سپس آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید اندكی خنك شود. سپس پوست 4 موز را بگیرید و از طول نصف كنید. 4 ظرف مناسب پذیرائی بردارید و در هر یك دو برش موز و 3 اسكوپ بستنی بگذارید. آن‌گاه سس فراهم كرده را روی دسر بریزید و با بادام برشته و خرد كرده بیارائید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟