Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 10:27

مهارت‌های آشپزخانه

مهارت‌های  آشپزخانه

همه ی خانوم های ایرانی برای پختن غذا روش مخصوص به خود را دارند که دستپخت آن ها را متمایز می کند. ادویه ها، طریقه شست و شو و آماده کردن و ترکیب مواد با توجه به ذائقه هر شخص و خانواده ای متفاوت است و این تفاوت ها باعث به وجود آمدن انواع مختلف غذا در سر تا س

خارج كردن «كچاپ» از بطري!
گاهي انواع سس‌ها و خوراكي‌هائی كه به‌ عنوان چاشني بكار مي‌رود و معمولاً درون بطري به فروش مي‌رسد، سفت مي‌شود بطوريكه از دهانه‌ي بطري بيرون نمي‌ريزد. آسان‌ترين راه حل براي اين مشكل آن است كه يك ني مخصوص نوشيدن نوشابه به داخل بطري فرو ببريد و تا انتها فشار دهيد، سپس آن را از بطري بيرون بياوريد. هواي كافي كه به اين ترتيب وارد بطري مي‌گردد، باعث مي‌شود كه محتويات بطري به راحتي از آن بيرون بريزد.

زيادي شيرين شده؟
اگر غذاي شما بيش از اندازه شيرين شد، كمي نمك به آن بيفزائيد و يا آنكه يك قاشق سركه به آن اضافه كنيد، شيريني اضافي را از بين خواهد برد.

واي غذا شور شد!
براي برطرف ساختن شوري بيش از حد غذا، بايد از خوراكي‌هائي مانند سيب‌زميني، سركه و قند كمك گرفت. البته استفاده از اين مواد، بستگي به نوع غذاي شما دارد. اگر اين غذا، آبگوشت، سوپ، خوراك و يا تاس‌كباب است. براي از بين بردن شوري آن بايد سيب‌زميني‌هاي پخته شده را از آن خارج كنيد و به جايش سيب‌زميني خام قرار دهيد. سيب‌زميني، نمك اضافي را به خود جذب خواهد كرد. البته سيب‌زميني‌هاي پخته را نيز بعداً مي‌توان مورد استفاده قرار داد. چنانچه غذاي شما فاقد سيب‌زميني است، باز هم چند سيب‌زميني موقتاً به داخل آن بيندازيد تا شوري غذا برطرف شود و قبل از كشيدن غذا، سيب‌زميني‌ها را خارج سازيد. روش ديگر آن است كه يك قاشق سركه و يك قاشق شكر به غذاي شور اضافه نمائيد. شوري غذا گرفته خواهد شد.

مايونز زيادي
اگر هنگام درست كردن سالاد الويه،... اشتباهاً بيش از حد به آن سس مايونز زده‌ايد و ديگر ماده‌ي غذائي نداريد كه به آن اضافه كنيد، به كار جالبي متوسل شويد و مقداري خرده ‌نان – تكه‌هاي نان تست– درون آن بريزيد. خرده نان‌ها با سس مايونز مخلوط شده و سس مايونز اضافي را جذب خواهد كرد.

براي جلوگيري از سررفتن غذا!
هرگاه يك تكه كره، يا چند قاشق غذاخوري روغن خوراكي درون آب برنج يا پاستا اضافه كنيد، برنج يا پاستاي شما سر نخواهد رفت و به يكديگر نخواهد چسبيد.

نان
اگر داخل كيسه‌ي نان، يك ساقه‌ي كرفس بيندازيد، نان را براي مدت بيشتري تازه نگه خواهد داشت. براي آنكه نان خشك را تبديل به نان تازه كنيد، آن را درون هوله‌ي تميز و مرطوبي بپيچيد و به مدت 24 ساعت درون يخچال بگذاريد، سپس هوله را برداريد و نان را چند دقيقه در فر و يا روي اجاق گرم كنيد.

فلفل‌دان آسان!
اگر سوراخ‌هاي فلفل‌دان شما مي‌گيرد، كافي است چند دانه فلفل سياه درسته داخل آن بيندازيد. نه تنها از مسدود شدن سوراخ‌هاي آن جلوگيري خواهد كرد، بلكه به پودر فلفل شما نيز طعم تازگي خواهد بخشيد.

پياز
هرگاه پيازي را به دو نيم كرده‌ايد و بيش از يك نيمه نياز نداريد، روي نيمه‌ي باقيمانده، كره يا روغن بماليد. به اين ترتيب، هم تازه مي‌‌ماند،‌ هم ميكروب جذب نمي‌كند و هم اينكه هنگام مصرف، مي‌توان از كره يا روغني كه روي آن ماليده‌ايد در ماهي‌تابه استفاده كرد.

يخ و داروي تلخ!
پيش از خوردن يك داروي تلخ، اگر قطعه يخي را در دهان خود نگه داريد، تلخي آن را احساس نخواهيد كرد. از اين روش، به ويژه به هنگام خوراندن شربت‌هاي تلخ به بچه‌ها مي‌‌توان استفاده كرد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟