Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 15:54

مایکروفر‌ها؛ عصای دست خانم‌های امروزی

مایکروفر‌ها؛ عصای دست خانم‌های امروزی

خانم‌های خانه‌دار تو اين دور و زمانه در آن واحد باید فکرشان هزار جا باشد. مطمئنا خود شما بارها و بارها برای‌تان اتفاق افتاده که بعد از کلی خستگی روز و پشت سر گذاشتن کار اداری و ترافیک، دیگر حوصله و توان آشپزی ندارید.

چرا مایکروفر؟

حتی بارها به خود گفته‌اید: کاشکی راهي بود كه با يك بشكن زدن غذام حاضر مي شد. ما یک راه‌حل برای‌تان پیشنهاد می‌کنیم. اگر واقعا به دنبال راهی برای آشپزی سریع و بی‌دردسر هستید، مایکروفر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. مطمئنا شما هم مثل بسیاری از افراد دیگر فکر می‌کنید که با این دستگاه فقط می‌شود غذا گرم کرد. اما باید بگوییم که شما سخت در اشتباهید. این دستگاه یک دستگاه همه کاره و راحت برای شما خانم‌های خانه‌دار است تا هر چیزی را که اراده می‌کنید، خیلی سریع آماده کنید. اول از هر چیز باید بگوییم که شما با این دستگاه هر نوع غذا، دسر و هر نوع کیکی را که با اجاق گازتان می‌توانید درست کنید، با مایکرو فرتان نیز می‌توانید درست کنید؛ قرمه سبزی، قیمه، بیسکویت، ته‌چین، حلوا، مرغ و ماهی سوخاری، جوجه کباب، کرم کارامل و هزاران نوع غذا یا دسری که دوست دارید و تا به حال فرصت آن را نداشتید که درست کنید. در این بخش می‌خواهیم مرحله به مرحله علاوه بر آشنایی شما با دستگاه مایکروفر، انواع غذاهایی که می‌توانید با این دستگاه شگفت‌انگیز بپزید را به شما بیاموزیم. پس با ما همگام شوید.

مزاياي مایکروفر

بگذارید اول از همه، به یک سری مزایای مایکروفر بپردازیم. همانطور که گفتیم هر غذایی که شما می‌توانید روی اجاق گاز بپزید، می‌توانید در داخل مایکروفر حتی بهتر و سریع‌تر بپزید. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های مایکروفر این است که در پخت و پز با آن مواد معدنی و ویتامین‌ها بیشتر حفظ می‌شوند. چون مدت زمان کمتری حرارت می‌بینند و آب کمتری نیز برای پخت آنها به کار می‌رود. به اضافه اینکه پخت با مایکروفر طعم طبیعی غذاها باقی می‌مانند و در نتیجه نمک یا شکر و حتی روغن کمتری باید به غذاها اضافه شود. چون این دستگاه غذا را با رطوبت خودش می‌پزد و در نتیجه نیازی به مصرف روغن نیز ندارد. مایکروفرها حتی می‌توانند عمل یخ‌زدایی موادی چون گوشت، نان، مرغ و سبزیجات را در کمترین زمان ممکن برای‌تان انجام دهند. علاوه بر این، از آنجا که تمامی انرژی داخل این دستگاه صرف پخت و پز می‌شود و دیگر لازم نیست انرژی برای گرم شدن ظرف یا طبقات صرف شود. به همین دلیل این دستگاه واقعا دوستدار محیط زیست است.

مایکروفر چه عملکردهایی دارد؟

در کل مایکروفرها سه عملکرد دارند. شما با استفاده از این عملکردها می‌توانید از سبزیجات و گوشت و حتی نان یخ‌زدایی کنید، غذا بپزید، سطح روی آن را طلایی کنید، مرغ یا ماهی سوخاری کنید و کیک بپزید.

عملکرد مایکروویو به جای شعله گاز

بهتر است کمی درباره اینکه امواج مایکرو چگونه غذای‌تان را گرم می‌کنند، توضیح دهیم. کل این دستگاه از سه بخش تشکیل شده است: 1- مگنترون، 2- محفظه 3- در برخی مایکروفرها المنت (مدل کانوکشنConvection یا گریل). مگنترون در واقع قطعه‌ای است که نیروی برق را به امواج مایکرو تبدیل می‌کند. زمانی که امواج مایکرو از مگنترون ساطع می‌شود، به سطح غذا برخورد می‌کنند. این امواج روی مولکول‌‌های آب تاثیر می‌گذارند و آنها را مجبور به جنبش و حرکت می‌کند. این جنبش باعث اصطکاک میان مولکول‌ها و در نتیجه گرم شدن و پختن غذا می‌شود. باید بگوییم که امواج مایکرو روی مولکول‌های مرده هیچ تاثیری ندارد و فقط باعث جنبش مولکول‌های آب می‌شود. این امواج به هیچ عنوان از محفظه داخل فر بیرون نمی‌آیند؛ مگر اینکه درب دستگاه سالم نباشد. در این عملکرد قدرت امواج مایکرو را می‌توان از 100 تا 90وات تغییر داد.

عملکرد گریل به جای توستر

مایکروفرهایی که عملکرد گریل دارند، حتما قطعه المنت را دارند. این المنت‌ها باعث سرخ شدن و برشته شدن سطح و کف غذا می‌شود. در واقع این عملکرد عین دستگاه‌ توستر کار می‌کند. با این تفاوت که خیلی سریع‌تر این کار را برای‌تان انجام می‌دهد. برای تست کردن، سرخ کردن ماهی، سوسیس و مرغ سوخاری از این عملکرد استفاده می‌شود. یادتان باشد که در زمانی که دارید از عملکرد گریل استفاده می‌کنید، به هیچ عنوان امواج مایکرو تولید نمی‌شوند. مگراینکه بخواهید به طور ترکیبی از عملکرد گریل و مایکرو به طور همزمان استفاده کنید که خود آن گزینه خاص خود را دارد.

عملکرد کانوِکشن (Convection )به جای فر

کلمه جایگزین و قابل درک برای افراد همان فر یا همرفتی هوای گرم است. در این عملکرد نیز المنت‌ها دخیل هستند، نه امواج مایکرو. در این حالت، المنت داخل دستگاه گرم می‌شود و فن داخل دستگاه که در کنار المنت قرار دارد، هوای گرم را در محفظه می‌چرخاند و باعث گرم شدن غذا می‌شود. در واقع هر غذایی که در فر اجاق گاز می‌توانید بپزید، در حالت کانوِکشن دستگاه هم می‌توانید درست کنید. مثل ته‌چین، کیک، بیسکویت. کار کانوکشن پف دادن و مغز پخت کردن غذای داخل فر است. 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟