Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 12:45

نکات طلایی آشپزی

نکات طلایی آشپزی

بی شک همه شما با نکات و جزییات بزرگ و کوچک آشپزی و خانه داری تا حدودی آشنایی دارید اما اگر دوست دارید در امر آشپزی و خانه داری حرفه‌ای‌تر عمل کنید بهتر است مطلب زیر را بخوانید.

از بین بردن بوی کلم:
وقتی هر نوع کلم را درون ظرفی گذاشته و خیال دارید آن را بپزید،قبل از آنکه در ظرف را بگذارید یک ورقه نان خشک(و در صورتی که از نان بولکی که به نان سفید معروف است استفاده میکنید؛پوستۀ سخت آن را نه خمیرش را)روی کلم قرار دهید،بوی کلم را خواهد گرفت.البته پس ازپخته شدن بابد تکه های نان را برداشت.روش دیگر برای از بین بردن بوی کلم یا گل کلم آن است که هنگام پختن اندکی آبلیمو به آن بیفزائید.

گردوی سالم:
اگر میخواهید مغز گردو را درسته از داخل پوست آن خارج کنید،گردو را یک شب درون آب نمک خیس کنید.سپس به آرامی پوست آن را بشکنید و مغز گردو را بیرون آورید.

نگهداری سیر:
برای آنکه در همۀ فصول سال سیر تازه داشته باشید،حبه های سیر را بی آنکه آنها را از یکدیگر جدا سازید درون فریزر قرار دهید.هنگام مصرف،آنها را پوست بکنید و قبل از آنکه یخ آنها آب شود،خرد کنید.اگر سیر درسته را درون شیشۀ حاوی روغن مایع یا روغن زیتون نگهداری کنید هیچ گاه خشک نخواهد شد.پس از آنکه سیر را استفاده کردید میتوانید روغن آن را نیز که طعم و مزۀ سیر گرفته است را روی سالاد بریزید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟