Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 14:44

ترفند‌ های‌ساده برای آشپزی

ترفند‌ های‌ساده برای آشپزی

کارهای عادی هست که همیشه طوری انجام می دهیم که بار اول آموخته ایم و هیچ وقت به این فکر نمی کنیم که همین کارها را با استفاده از خلاقیتمان می توانیم چقدر ساده تر انجام دهیم.

لیموترش گُلی

 حلقه‌های لیموترش، كیوی، پرتقال، توت‌فرنگی و... معمولاً برای تزئین لیوان آبمیوه‌ها استفاده می‌شود. این حلقه‌های میوه هم سر لیوان‌ها خودنمایی می‌كنند و هم اینكه گاهی داخل لیوان آبمیوه شناورند! مسلماً خود میوه‌ها خیلی مهم نیست! اصل ماجرا شكل و قیافه این حلقه‌های میوه است. یكی از رایج‌ترین آنها حلقه لیموترش و حلقه پرتقال است. به‌نظرتان با چه ترفندی این میوه‌های ساده و معمولی به این شكل خاص درآمده‌اند كه برش خاصی روی بدن‌شان دارند؟

 پوست‌كن، راز این ماجراست! لیموترش، پرتقال یا خیار را خوب بشویید. پوست نكنید. سپس با كمك پوست‌كن، در فواصل مشخص، به‌صورت عمودی پوست این خوراكی‌ها را بكنید. زمانی كه كار تمام شد، با كمك چاقوی تیز، از مقطع عرضی برش بزنید. خواهید دید میوه‌ها به گل تبدیل شده‌اند.

 

پیازكاری در فر

گاهی بعد از پختن غذا در فر، دچار دردسر می‌شوید. برای مثال روز قبل، ماهی درست كرده‌اید و امروز می‌خواهید كیك بپزید! اما در فر را كه باز می‌كنید، بوی ماهی چنان آزارتان می‌دهد كه می‌دانید با پختن كیك، کیک‌تان عطر ماهی خواهد گرفت و كسی به آن لب نمی‌زند.

باید چه كار كنید؟

فر را روشن كنید. بعد از اینكه بوی گاز آن رفت (5 دقیقه بعد از روشن كردن فر بوی گاز اولیه آن می‌رود) در فر را باز كنید. پیاز را دو نیم كنید. با كمك انبرك یا چنگال، پیاز را كف فر حركت بدهید. به این ترتیب هم فر ضدعفونی شده و هم بوی نامطلوب غذای قبلی از بین می‌رود. این كار را با لیموترش هم می‌توانید انجام دهید.

 

جداسازی

جدا كردن زده و سفیده از هم، به‌نظر ساده است. اما در بسیاری موارد، این دو بخش حین جداسازی با هم مخلوط می‌شوند. اما با این روش ساده می‌توان مانع از اختلاط این دو بخش شد.  تخم‌مرغ‌ها را داخل كاسه بشكنید. سپس در بطری آب را باز كرده و آن را نزدیك زرده بگیرید. با كمی فشار روی بدنه بطری، زرده به داخل بطری مكیده می‌شود. پس از این كار، بطری را داخل كاسه‌ای دیگر برعكس كرده و سر آن را به سمت كاسه بگیرید. زرده دوباره به كاسه باز می‌گردد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟