Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 12:39

راهنمای کاشت جعفری در منزل

راهنمای کاشت جعفری در منزل

جعفری، گیاهی بومی اروپای شرقی و آسیای غربی است و به صورت خودرو در سواحل دریای مدیترانه روییده و از این منطقه به سایر كشورهای جهان برده شده است. جعفری گیاهی دو یا چند ساله است.

آشپزباشی- مهندس حسن بنی هاشمی؛ مولف كتاب سبزیكاری در سطح كم

 

این گیاه بومی اروپای شرقی و آسیای غربی است و به صورت خودرو در سواحل دریای مدیترانه روییده و از این منطقه به سایر كشورهای جهان برده شده است.

گیاهی است دو یا چند ساله كه دوره‌ی رویش آن كوتاه است. در منازل بهتر است محل‌های سایه آفتاب را برای كشت بذر جعفری انتخاب نمائید و همانند شاهی اقدام به كاشت بذر آن نمائید.

جعفری نسبت به سرما بسیار مقاوم است بنابراین در مناطقی با آب و هوای خنك بازدهی بهتری خواهد داشت. یخبندان را تا 7 درجه‌ی سانتیگراد تحمل می‌كند.

در مقابل سرما بسیار مقاوم و در برابر خشكی حساس است. برای هر مترمربع یك گرم بذر مرغوب كافی است. رنگ بذر جعفری سبز مایل به خاكستری می‌باشد.

این سبزی دو سال می‌ماند و نیازی به كشت هر ساله آن نیست. زمین محل كشت این سبزی باید نرم، مرطوب و دارای مواد غذائی كافی باشد. پس از چند بار برداشت جعفری باید به آن

50-100 گرم (حدود 4 مشت) كود اوره (شكری) به عنوان كود سرك برای هر 5 مترمربع زمین یا جعبه و گلدان داده شود، سعی كنید این كود را به طور یكنواخت در محل كشت پخش كنید و یكجا پای بوته‌ها نریزید زیرا این كار باعث سوزاندن و خشك شدن بوته‌ها می‌شود.

در سطوح كوچك این گیاه را با چاقو برداشت می‌نمایند. زرد شدن برگ‌ها و كناره‌ی برگ‌ها به علت كمبود مولیبدن و منیزیم می‌باشد.

پس از هر برداشت برای تقویت آن از كود اَزُته استفاده نمائید. كود دامی نپوسیده برای رشد و نمو این گیاه مناسب نمی‌باشد و باعث اختلال در رشد آن می‌گردد.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟