Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 22:33

مهارت های آشپزخانه

مهارت های آشپزخانه

گاهی انواع سس‌ها و خوراكی‌هائی كه به‌ عنوان چاشنی بكار می‌رود و معمولاً درون بطری به فروش می‌رسد، سفت می‌شود. آسان‌ترین راه حل آن است كه یك نی مخصوص نوشیدن نوشابه به داخل بطری فرو ببرید و تا انتها فشار دهید، سپس آن را از بطری بیرون بیاورید.

تحریریه آشپزباشی

 

زیادی شیرین شده؟

اگر غذای شما بیش از اندازه شیرین شد، كمی نمك به آن بیفزائید و یا آنكه یك قاشق سركه به آن اضافه كنید، شیرینی اضافی را از بین خواهد برد. 

خارج كردن «كچاپ» از بطری!

گاهی انواع سس‌ها و خوراكی‌هائی كه به‌ عنوان چاشنی بكار می‌رود و معمولاً درون بطری به فروش می‌رسد، سفت می‌شود بطوریكه از دهانه‌ی بطری بیرون نمی‌ریزد.

آسان‌ترین راه حل برای این مشكل آن است كه یك نی مخصوص نوشیدن نوشابه به داخل بطری فرو ببرید و تا انتها فشار دهید، سپس آن را از بطری بیرون بیاورید.

هوای كافی كه به این ترتیب وارد بطری می‌گردد، باعث می‌شود كه محتویات بطری به راحتی از آن بیرون بریزد. 

وای غذا شور شد!

برای برطرف ساختن شوری بیش از حد غذا، باید از خوراكی‌هائی مانند سیب‌زمینی، سركه و قند كمك گرفت. البته استفاده از این مواد، بستگی به نوع غذای شما دارد.

اگر این غذا، آبگوشت، سوپ، خوراك و یا تاس‌كباب است. برای از بین بردن شوری آن باید سیب‌زمینی‌های پخته شده را از آن خارج كنید و به جایش سیب‌زمینی خام قرار دهید.

سیب‌زمینی، نمك اضافی را به خود جذب خواهد كرد. البته سیب‌زمینی‌های پخته را نیز بعداً می‌توان مورد استفاده قرار داد.

چنانچه غذای شما فاقد سیب‌زمینی است، باز هم چند سیب‌زمینی موقتاً به داخل آن بیندازید تا شوری غذا برطرف شود و قبل از كشیدن غذا، سیب‌زمینی‌ها را خارج سازید.

روش دیگر آن است كه یك قاشق سركه و یك قاشق شكر به غذای شور اضافه نمائید. شوری غذا گرفته خواهد شد. 

مایونز زیادی

اگر هنگام درست كردن سالاد الویه،... اشتباهاً بیش از حد به آن سس مایونز زده‌اید و دیگر ماده‌ی غذائی ندارید كه به آن اضافه كنید، به كار جالبی متوسل شوید و مقداری خرده ‌نان – تكه‌های نان تست– درون آن بریزید.

خرده نان‌ها با سس مایونز مخلوط شده و سس مایونز اضافی را جذب خواهد كرد. 

فلفل‌دان آسان!

اگر سوراخ‌های فلفل‌دان شما می‌گیرد، كافی است چند دانه فلفل سیاه درسته داخل آن بیندازید. نه تنها از مسدود شدن سوراخ‌های آن جلوگیری خواهد كرد، بلكه به پودر فلفل شما نیز طعم تازگی خواهد بخشید. 

برای جلوگیری از سررفتن غذا!

هرگاه یك تكه كره، یا چند قاشق غذاخوری روغن خوراكی درون آب برنج یا پاستا اضافه كنید، برنج یا پاستای شما سر نخواهد رفت و به یكدیگر نخواهد چسبید. 

پیاز

هرگاه پیازی را به دو نیم كرده‌اید و بیش از یك نیمه نیاز ندارید، روی نیمه‌ی باقیمانده، كره یا روغن بمالید.

به این ترتیب، هم تازه می‌‌ماند،‌ هم میكروب جذب نمی‌كند و هم اینكه هنگام مصرف، می‌توان از كره یا روغنی كه روی آن مالیده‌اید در ماهی‌تابه استفاده كرد. 

نان

اگر داخل كیسه‌ی نان، یك ساقه‌ی كرفس بیندازید، نان را برای مدت بیشتری تازه نگه خواهد داشت.

برای آنكه نان خشك را تبدیل به نان تازه كنید، آن را درون هوله‌ی تمیز و مرطوبی بپیچید و به مدت 24 ساعت درون یخچال بگذارید، سپس هوله را بردارید و نان را چند دقیقه در فر و یا روی اجاق گرم كنید. 

یخ و داروی تلخ!

پیش از خوردن یك داروی تلخ، اگر قطعه یخی را در دهان خود نگه دارید، تلخی آن را احساس نخواهید كرد. از این روش، به ویژه به هنگام خوراندن شربت‌های تلخ به بچه‌ها می‌‌توان استفاده كرد.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟