Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 14:27

سبزه بذر شاهی روی كوزه

سبزه بذر شاهی روی كوزه

برای سبز كردن بذر شاهی روی كوزه؛ 60 گرم بذر شاهی را با 2 پیمانه آب در ظرف مناسبی بریزید و یك ساعت بخیسانید تا حجمش دو برابر شود و به اصطلاح لعاب بیندازد. آن‌گاه روی كوزه را با پارچه‌ی تنزیب یا جوراب نخی بپوشانید.

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- سرور چاووشی

 

برای سبز كردن بذر شاهی روی كوزه؛ 60 گرم بذر شاهی را با 2 پیمانه آب در ظرف مناسبی بریزید و یك ساعت بخیسانید تا حجمش دو برابر شود و به اصطلاح لعاب بیندازد.

آن‌گاه روی كوزه را با پارچه‌ی تنزیب یا جوراب نخی بپوشانید و با نخ و سوزن آن را بدوزید و محكم كنید. حالا روی پارچه را كاملاً خیس كنید و كوزه را از آب پر نمائید.

سپس بذر خیسانده و لعابدار شاهی را به صورت یك لایه‌ی یكنواخت روی پارچه بكشید و رویش كیسه‌ی نایلونی بگذارید. اكنون كوزه را 3 روز در دمای محیط نگه دارید و مراقب باشید كه آب درون كوزه كم نشود!

همینكه بذرشاهی جوانه زد، كیسه‌ی نایلونی را از رویش بردارید و صبر كنید تا جوانه‌های شاهی سبز شوند (حدود شش روز طول می‌كشد كه جوانه‌ها سبز شوند). در این مدت نیز هر روز روی كوزه، با اسپری (آب افشان) آب بپاشید.

یادآوری 1: در طی مدت زمان سبز كردن بذر شاهی، می‌باید همواره كوزه پر از آب باشد و روی بذر نیز مرطوب شود. زیرا در غیر اینصورت، سبزه یكنواخت رشد نخواهد كرد!

یادآوری 2: سبزه می‌باید در نور غیرمستقیم سبز شود.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟