Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 18:58

طریقه کاشت توت فرنگی

طریقه کاشت توت فرنگی

توت فرنگی گیاهی است كه گیاهچه‌هایی از خود تولید می‌كند و حرفه‌ای‌ها از همین گیاهچه (توله) برای تكثیر استفاده می‌كنند. لذا این بچه‌‌ها بر روی تپه درون جعبه در شیب تپه خزیده و ریشه‌دار شده و خودبخود تكثیر می‌شوند و جعبه را كاملا پر می‌كنند.

مهندس حسن بنی هاشمی، مولف كتاب سبزیكاری در سطح كم

 

 

من به باغبان‌های خانگی پیشنهاد می‌كنم كه در اوایل بهار یك بوته توت‌فرنگی پرورش یافته و آماده را كه در گلدان كاشته شده باشد تهیه كرده و آن را درون جعبه‌ای كه با خاك باغچه به صورت تپه درآورده‌اید، در بالای تپه كاشته و به طریقی با افشانه آبیاری نمایید كه تپه ریزش نكند و سپس روی تپه را با قشر نازكی از خاك برگ الك شده و ماسه بادی بپوشانید.

توت فرنگی گیاهی است كه گیاهچه‌هایی از خود تولید می‌كند و حرفه‌ای‌ها از همین گیاهچه (توله) برای تكثیر استفاده می‌كنند. لذا این بچه‌‌ها بر روی تپه درون جعبه در شیب تپه خزیده و ریشه‌دار شده و خودبخود تكثیر می‌شوند و جعبه را كاملا پر می‌كنند. بدیهی است پس از گذشت مدتی بچه‌های ریشه‌دار شده روی تپه را پر كرده و ریشه‌های آن در درون خاك تپه همچون سبد بهم بافته شده و از ریزش خاك تپه نیز جلوگیری می‌كنند.

محل استقرار جعبه كاشته شده باید خارج از اتاق و در محلی سایه آفتاب و به نسبت خنك نظیر بالكن و راه‌پله‌های نورگیر باشد. از همین روش می‌توانید در باغچه نیز استفاده كنید. 

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟